Helg...

Äntligen e det helg...
har idag varit hos Dr Martin Lane på japanska kliniken för att kolla upp min "räliga" hosta som jag  äter antibiotika för men inte känner mig bättre:
jag har iaf en kraftig "bronkites" och skall vila mig...kan man vila sig mer här??!! *S*

Hasseman har lagat en toppen middag idag, grillad fläskfile med en "grym" pottegratäng o en göragod sallad..*mums*
Jag har varit på "Wetmarket" idag, för er som inte vet vad det är så är det en form av grönsaks/köttmarknad, jag köpte iaf 4 fläskfileer av slaktarn, 40 svkr kostade det !! inte helt fel..
massa goa frukter o grönsaker som bara e så färskt o fint!

Iaf, nu skall jag se om jag kan hålla mig vaken till hockeyn ikväll/natt, den börjar sändas här kl24 ca. *jäsp*

yepp, thats all folks!

Natti, nattis..sweet dreams from Malaysia

M

Onsdagar=Simmlektioner

Onsdagar= Simmlektioner

Onsdagar=Simmlektioner

jepp! hon har fattat grejjen "Ellsan" hon e jätteduktig på att simma nu...tjohoo hejja Ellen....

Hon har en jätteduktig simmfröken Ellen, Victoria heter hon och hon e utbildad simmlärare och "lifeguard", I Ellens grupp e dom 3 st  och dom e så duktiga dessa småttingar..
Men Ellen  är ju inte rädd för "fem öre" hoppar och slänger sig i , inga som helst hämningar..
Så när Ellen slutar skolan går vi till Almaspuri condo och har simmlektioner och hon e så nöjd..
-Mamma jag älskar mina simmlektioner!! *S*
-Bra Ellen, men du är inte rädd va?
-Nää, jag e stor tjej nu och KAN simma utan "puffar" mamma!!

Denna veckan förresten på skolan (MKIS) så har dom "Save the turtels week" man donerar pengar som går till dom Malaysiska havssköldpaddorna.
Förra året tror jag att man fick ihop 15.000 svkr till "paddorna", inte illa...gorilla......

So long...
M


Ellen retsticka....

Just nu springer Ellen omkring här och säger till Emil..

-Emil you got a girlfriend, Emils got a girlfriend!!!  "lalalalalalaaaaaa, lalalalalaaaala" Emils got a girlfiend !! U got a girlfriend!!! *pekar finger på honom*

* Poff * Ellens got a blåtira!! syskonkärlek??!! vojjne vojjne!!

(p.s Emil slog EJ till Ellen, bara jag som fånade mig) faktiskt så säger han här, OCH vadådå?! det är väl jättebra att man kan tycka om ngn...

Precis Emil... *mammas pöjk*

*S*

Marika

The Kids....

Hardrock


Hardrock...

Oj! nu har jag inte skrivit här inne på ett tag, men vikan ju summera vad som har hänt i helgen t.ex:
* Fred, Hasse kom hemifrån Aussie land
*Lördag, Johan tog teorilektioner för sin dykutbildning på morgonen, sen tog vi oss ned till stan för att käka lunch på Hard rock cafe Kuala Lumpur... vi har nu bott här i 1½ år och inte käkat på HRC, men nu sjutton har vi gjort det! O gött va det oxså!!
*Söndag, Då kom Mila och satt bvakt, för jag o Hasse o 27 personer till åkte till Ritz Carlton o käka brunch, men det var inte vilken brunch som helst det var "Champagne Brunch" jo, vi börja dricka C kl 12 på för/efter middagen
...
*Söndag kväll, ----------------------------------------------inget, kidsens föräldrar var ganska trötta o slöa...hmm, kan inte förstå varför.....

Det var helgen i KL...ganska jobbigt faktiskt.....*hehehe*
Nu har iaf Hasse beställt biljetter till hela familjen till Australien, först Melbourne och vidare upp till Sydney.
Spännande, spännande...

Hasta La Vista...

Jo! jag skall åka till Hanoi igen för att shoppa...*S* med Karin, Jeanette o JoAnne, ett  TOTALT galet gäng fruntimmer är vi och sköjj kommer vi att ha....
SHOP UNTIL U DROP!!! *S*

M


Läxa...

Läxa...

Alltså barn är ju för sköna, jag fråga Emil i Måndags:

 Mamma:-Har du ngn läxa?
Emil:-Ja, jag skall skriva en dikt som handlar om Valentines day och ge till ngn i klassen!
Mamma:- OK! gå och gör det så får jag se på dikten när den är klar!
Emil: -Ok, mamma!

Sen kom han och gav mig denna lapp (som är här ovanför)..
Då har han skrivit denna och skall ge till en tjej i sin klass! E han inte för gullig?

Bra jobbat Emil !

På själva Valentines day så var jag i Ellens klass och gjorde V day kort med barnen, det var sköj!
Idag har jag annars inte gjort ngt så, varit på god lunch med 2 tjejer, shoppat en f-dags present o handlat  matvaror på Cold Storage i Bangsar Shopping Center BSC.
Jo! jag har fått barnens namn målade i kinesiska tecken utav en god vän till mig som är så duktig på Calligrafi, så nu skall jag rama in dom och hänga dom på väggarna i barnens rum.
Ellen har börjat ta simlektioner idag! eller hon kan simma men liksom inga riktiga simtag så nu skall hon få lära sig det!

Tjillevippen kalsippen!

M

Kompisar...

Kompisar...

Detta med kompisar, ville visa Ellen och hennes kompis Zhu-Ping som hon e "bundis" med på dagis,
dom e ju för söta i den åldern, vill gärna hålla varandra i handen o kramas o pussas *gullepluttar*
Detta kortet tog jag på dagis när dom hade Halloween party , Ellen som en liten "shedevil" o ZPing som en liten gullig ängel!

Det är tur att det finns kompisar, min bästa kompis hemme Ulla hon e guld värd! *luve U*
sen finns det Mia *kanontjej* Ingela *kanontjej*  *Ulrika  o Jane....*luve u too*  ja en massa kanontjejer helt enkelt!
*Happy att ni finns*

Idag har jag haft svenska skolans styrelsemöte här hemma hos mig, vi planerar o pratar om sv skolan.
Vi skall ha en simdag med barnen så dom kan ta svenska simmärken. bl.a..

Hasse reser idag till Aussie land, han skall till Melbourne och jobba i 1v, sen nästa vecka efter helgen reser han tll Peking och stannar där  i 1v oxså!
Då blir jag "alone" med barnen, MEN Tv.n har jag för mig själv då!!!*S*
Nu skall jag snart gå ner och hämta Ellen för att sen gå vidare med Ellen till hennes balettklass. *Älskar sin balett*
Ikväll blir det badmintonträning för killarna o sen e måndagen över liksom....

see U
M

Tankar....

Idag var man helt mör när man vaknade...
Jag la mig vid ½2 inatt, jag pratade med Mia, mamma o Ulla efter dom hade kommit hem efter Kattis begravning och alla 3 sa samma sak:
Begravningen var så vacker...
Fina söta Kattis fanns på ett kort på kistan som Maud o Bo hade satt dit.....
Vacker musik....
Underbara blommor......

150 personer hade kommit för att ta farväl av Kattis, bara det tycker jag säger att vilken underbar människa Kattis var, hon rörde många människors hjärta och var så omtyckt av alla.
Hon hade verkligen ett stort hjärta och sa aldrig ngt ont om ngn.

Här hemma satt vi och grät när kl slog 20.00 o hemma var den 13.
Tårarna ville aldrig sluta rinna.....
Vi grät för att vi saknar henne så och vi grät för vetskapen att vi akdrig kommer att träffas igen....

*******************************************************************************************************


Idag har Johan börjat ta lektioner för sitt dykcert, han börjar med att dyka i en bassäng och skall ta ngra lektioner och teori lek för att sen första helgen i mars åka med Hasse (har dykcert) och dykcentret till ön Perhenthian på Malaysias östkust för att dyka "på riktigt" bland hajar och nemofiskar.... 'häftigt*
Jag, Emil o Ellen skall äka till fam.Larsson för lek o fika.
Senare till kvällen skall vi hem till V,S o A för middag..*mums*

See U..
M

Dikt...

Denna dikt hittade jag på min systers lilla sida!
Den var så fin så jag "klistrar" in den här oxså!

*Lilla Kattis gumman, vi tänker o saknar  dig HELA tiden*

Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka
till ett annat rum.
Jag är jag och Du är du.
Allt vi var för
varandra, det är vi fortfarande.
Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn, och tala till mig på samma sätt som du alltid
brukade göra.
Ändra inte ditt tonfall, utan håll sorgen borta
från din röst.
Skratta tillsammans med mig, som vi alltid
brukade skratta åt vardagens små ting.

Var med mig. Le med mig. Tänk på mig. Bed för mig.

Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag.
Livet betyder det samma, ingenting har skett som
förändrar det. Livet går vidare, därför att det måste
gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig, bara för att du
inte längre kan se mig. Jag väntar på dig, för en kort
stund, alldeles i närheten.

ALLT ÄR BRA

43248-30

Långt hår....

MORMOR!!! *Ellen ropar*
Kolla vilket långt hår jag har fått...!! Jag älskar mitt långa hår.. *S*
Mamma fick göra flätor på mig idag innan jag gick iväg till skolan..

Kan nämna att Ellen sa oxså:
* Jag har lika långa flätor nu som Olivia
*Jag har samma hårfärg som Olivia
*Jag tycker långt hår är så fint mamma!!
*Maja har ljust hår, Ulla har samma färg som mig o Olivia! o Patrik han är mörkhårig.. Va?? e han?? *S*

Tokunge!
Hasse fixade så hon kom till skolan idag iaf, jag hämtar upp henne kl 13.30.

** Begravning idag för Kattis *ont i magen* kl 20 Malaysisk tid, hemma i Sverige kl 13.00**

Långt hår...



Långt hår....

Kram från Ellen


Chilli..

Denna tavla...Ser ni vad den föreställer förresten??? Just det! en Chilli!
Bilden är väl inte den allra bästa men faktum e att tavlan e cool!  det är en lokal konstnär här i KL som gjort den..
Historien om en chilli är ifrån Vietnam, en viss familj besöker en jättefin o god restaurang, där biter pappan i familjen i en orange chilli och blir total RÖD i ansiktet, ävriga familjemed vred sig av skratt!! inte schysst kanske man kan man hålla sig när det börjar att ryka ur öronen på pappan..
Därför fick "pappan" en chilli tavla i f-dags present bl.a..

Jo! jag skulle ju berätta om dom blinda som masserar, så himla coolt..
120 svkr för en helkroppsmassage som då inkl reflexology, alltså där dom "trycker" o masserar under fötterna, SÅ HIMLA SKÖNT!
Så där låg jag avdäckad och bara njöt när han slet o drog i min onda rygg och "killade" mig under fötterna.

Ja, ja..imorgon skall våra gäster åka hem, och jag skall ta dom ut och shoppa lite sista dagen.

Tjingelingpling!

Marika
Chili..





Hasses "surprise party"....

Hasses tårta..



Hasses tårta..

Jepp! så var det gjort! HG fick sig ett litet trevligt party med Champagne, vin o god mat !
Alla våra trevliga vänner här hjälpte till från att göra maträtter till att fixa vin o tårta! *TACK*

Idag är det måndag igen och barnen skickades iväg till skolan, Ellen hade balett idag och då fick balett kläderna åka i ryggsäcken.
När jag satt med Ellen í skolans cafeteria så ringer skolsköteska och säger att Emil sitter hos henne  och har huvudvärk , jaha det var bara att "knalla" upp 2 vån och hämta honom.
Vi väntar på Ellen tills hennes lek är slut sen kommer Johan och en kompis och dom vill ju naturligtvis åka med i min lilla bil hem.
Jaha, Ellen somnade på soffan hemma, för mycket festande tro??!!! så nu sitter hon här brevid kl e 23 och hon e jättepigg, kul??!! *not*
Nu skall iaf jag lägga mig, imorgon skall jag på blindmassage! berättar mer imorgon...

Simma lugnt!

Marika


Hasse 40 år..

Hasse 40 år..

HASSE 40 ÅR IDAG!!!! TJOHOOOOOO!!!
GRATTIS HG!!

Snart kommer goda vänner hit och överraskar honom, han har iofs nu sagt ngt om att Kommer det folk hit eller??!!! NÄÄÄ!! *frågetecken i ansiktet*
Hehehehe, grundlurad.....

Skriver mer ikväll...

M

Psst...

På ett utav korten nedanför i föregående inlägg ser ni min man H, han fyller 40 år imorgon!! *hehehe*
*hornen växer ut på mig*
Jag har odnat ett överrasknings party till honom, så imorgon kl 14 kommer det stå 16 pers här hemma med champagne glasen höjda och utropa  ett : GRATTIS!!! till H..
*älskar överraskningar* *hihih*
Det blir lite buffe mat, pajjer, ceasar sallad, goda ostar, pasta sallad, lax mm  *mumma*

Så imorgon skriver jag mer...

Idag var även Kattis dödsannons i tidningen GP och SvDagbladet. *saknar henne*

Kram
Marika

Beach Garden

Detta är ett ställe som våran familj tycker om på Langkawi, det är en resturang som heter Beach Garden..
Beach Garden är oxså ett litet men jättegulligt/mysigt resort med 13 rum bara..tror jag att det var :o)
Hit brukar vi åka när vi skall käka lite gott iaf och "doppa" våra tår i vit Langkawi sand. *härligt*
Vi tog iaf med M, J o E hit, M blev helt lyrisk när hon såg hur många fina snäckor hon kunde plocka, så när maten var beställd sprang hon iväg och plockade och när maten var avslutad så stack hon iväg igen, men många fina snäckor blev det iaf M!!

Nu är vi hemma igen iaf från Langkwi, vi hade ett par härliga, soliga o vama dagar.
Barnen gick i skolan idag, jag stack iväg och gjorde ngra ärenden
Hasse spelde golf med en kollega på jobbet.
Sen nu här på kvällen har det varit ett litet avskedskalas för familjen Möller dom kommer att lämna KL och flytta till Peking. *vi ses i Kina*

Och vi hörs av här inne igen..
På återseende..

Marika

Beach Garden



Beach Garden


RSS 2.0