Sjukt barn....

Trist.....
Ellen har fått öroninflammation....
Har bokat en tid till CMC (Canadian Medical Center) idag och vi skall snart åka.

Trist......

Och här är ff VITT ute, snön föll nästan hela dagen igår och det ligger kanske en 3cm ute....

Trist......

Men på FREDAG blir det KUL, då skall jag resa hem till Sverige ..all by myself...
Hasse tar ungarna och sticker ner till Österrike igen, jag kan ju inte åka med pga mitt korsband som slets av
förra sportlovet, så för mig blir det flyg hem ist.

Lica

Lica är en god vän till mig här i Prag.
Hon har 2 flickor i barnens skola och nu i slutet på Mars kommer familjen K att flytta hem till Japan.
Vi skall ha en avskedslunch med Lica den 4mars och jag blev tillfrågad att göra inbjudan.

Igår var jag och J med våra barn hemma hos Lica och vi gjorde dumplings! jisses va gott!!

Vakna imorse och det var VITT igen utanför..iofs så har solen lyst idag och det är ju så jäkla sköööönt.

M

Utmanad.

Jag har blivit utmanad utav "lillyMarlén" (Caroline) om att skriva 8st ovaner om mig.

Ok, here I go!

1.Jag kan ibland skrika "idiot" i bilen när jag tycker ngn anna bilist har gjort fel i trafiken. (barnen kan ibland sitta i bilen)
2.Kommer oftast försent till olika möten med kompisar.
3.När jag åker till IKEA här i Prag för att köpa lördagsgodis, så köper jag ibland 2 påsar POLLY, och den ena påsen äts upp på väg hem fr IKEA. (Polly påsarna här är SMÅ)
4.Sätter ibland in GLOBAL knivarna i diskmaskinen, till H´s förtret.
5.Min handväska är alltid full av "skit", det är sån röra i den!
6. Slinker gärna in på datorn för att "bara" kolla ngt, sen blir man sittande en stund..oops!
7.Dricker för mycket kaffe, iaf nu med ny kaffe maskin!! jisses vad gott kaffe det blir!
8.Är glömsk, alzheimer light folks!! thats me!!

Försöker..

att ändra lite utseende på bloggen!!
Hmmmmmm, vad tror ni?
är det OK?
ja, ja..jag har inte mer tid att sitta med detta just nu, skall packa ihop en gympapåse till Ellen, hon har gympa idag
efter skolan.
Så vi är väl inte hemma förren vid 4 tiden idag.

Vakande imorse utav att det var vitt ute, neeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! tänkte jag, jag vill ju ha vår nu!!!
Men nu verkar det som om solen faktiskt kommer fram och snön är på G att smälta bort...

Hej så länge!
M

Hasse har fyllt år!.....

och hans snälla söta lilla ( jisses vad jag ljuger nu ;o) fru köpte en Nespresso Latissima maskin till honom!
Jag brukar dricka ca 1 kopp kaffe hemma om dagen, sen kanske det bli en kopp när jag har lämnat av Ellen i hennes klassrum för då går jag till skolcafeterian och tar mig en kopp med mina kära vänner som oxså sitter där och "sörplar" en kopp, så MAX 2 koppar om dagen blir det ungefär, MEN jisses att ha en Nespresso hemma i köket som står o bara väntar att jag skall komma och göra mig en Latte, det är ju klart att man går till maskinen och GÖR SIG EN LATTE!!! Eller???? så idag har jag druckit 2 koppar hemma och 1 kopp på skolan och det kommer säkert att bli en kopp till innan jag har lagt mig ikväll...
Jisses vilken maskin!!!!!!!!!!!!!!

Tjing!

M


Såhär ser den ut!! röd o fin!

RSS 2.0