Olle 25/2

Här är Olle!!!
En sån goding!!

Vi längtar att  få krama o pussa på dig!!!
43248-669

Nu så....

43248-667

Äntligen har våran lille kusin gosse tittat ut!
Och jag har blivit moster!!!

Grattis hela familjen Hermansson!!
Och välkommen Olle!

Pussar o Kramar
La Liga Thonell i Prag

Schladming 2008

Ja vad säger man??!!! "Vi hade iaf tur med vädret" ??!!! *S*!!!

Hur som helst, Schladming är fint, Hasse och barnen och H´s morbror Håkan ( som flög ner fr Sverige för att vara med oss 1v) har haft en kanon vecka med sol och bra skidåkning!

Nu är vi hemma igen (kom igår) och idag strålar solen här och jag tittade precis på termometern och den visar 
+16 gr!!!!!!  YES!! våren är på G !!! (hoppas jag).

Tjing!

M

43248-658
Håkan och jag dricker pilsner!!

43248-659
Utsikt ner mot Schladming by.

43248-662
Johan

43248-663
Emil

43248-664
Ellen

43248-661
Johan o H på afterskii....

43248-660
Vacker utsikt...

43248-665
"Gänget" skall åka rhodel, I Schladming ligger europas
längsta rhodelbana.

43248-666
Schladming by.

Bloggar fr rummet....

tror ni inte att 1:a dagen jag är uppe på skidor efter 6år (har åkt sen jag var 12år) RAMLADE i backen inte alls "hårt" utan ett "lätt"litet fall.....DROG AV KORSBANDET I KNÄT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fatta....DET ÄR AV!!!!!!!!!!!!! *helt sjukt* gamla kärringar som mig skall f*n INTE upp på skidor!!! jisses!!!

Det blev scoter ner för backen och ambulans väntandes nere i änden av backen!
Japp, bara konstatera, korsband av, ingen mer skidåkning för denna ggn, vete f*n om jag skall upp på skidor igen, och jag som sa till Hasse att jag ville till Malaysia ist för att åka skidor!!! *ha ha ha* detta kommer han att få "äta* upp!!!

Men men, nu skall jag ta mig en taxi upp på ett utav bergen och möta H för en liten lunch och sitta i solen en stund!!

Well, livet e bra konstigt ibland!

Tjing!
fr den halte!!

M

Mer halsband...

2 nya halsband, det ena med en stor glasmedaljong i rosa toner, oxså det handgjort utav Alena, äkta sötvattenspärlor, tjeckisk glas osv.
Det andra är äkta turkoser och tjeckiskt glas, 925 silver kulor och ett par äkta sötvattenspärlor.

Jag har hunnit och göra dom för Ellen har varit magsjuk!! HUR kul är det då??!!! Absolut inte för henne förståss, och inte för mig heller....*S*!!
Nu är hon bättre och det käns ju gott, för imorgon sticker vi till Österrike och åker skidor hela familjen, vi skall till Schladming! *härligt*!! och vi blir borta i 1v.
Så nu blir det inga blogginlägg på denna veckan!

Nä,nu får jag fortsätta och packa!

Tjing! och ha det så gott allesammans!

*Thonellarna*

43248-656

43248-657

Halsband...

som jag gjort i dagarna.
Detta är b.la vad jag sysselsätter mig med lite grann när jag inte är ute på äventyr/luncher  med
tjejerna/vännerna här nere!
I måndags var jag o Lisa  iväg upp till norra tjeckien där det finns SÅ mycket pärlfabriker och glaskonstnärer
som gör sina egna designade glaspärlor. Helt underbart!!!!

Det stora oranga hänget och det klarblå hänget har en glaskonstnär som heter Alena gjort, vi var hos henne i
hennes "studio" i 2 timmar!!!!! och bara valde fina saker som hon designar.
Hennes "pärlor" är som godis......härliga färger och former!!


43248-654

43248-655


Grattis pappa Hasse!

Igår fyllde H år! hela 42!
Jag försökte mig på att baka semlor och det gick ju bra!! (Tack Karin för receptet !! U are the best!! )
Så det blev ingen tårta utan semlor till Hasse!

Idag kommer vi att få gäster till oss, 2 tonårskillar från den Internationella skolan i Bukarest, dom kommer att sova
här hos oss i 4nätter.
ISP har bjudit in ngra andra skolor runt omkring för att delta i en "band consert" som hålls på Lördag,
och Johan spelar då saxofon i skolans band och skall vara med och delta i detta projekt, och då får man hjälpa till med sovplatser till dessa elever som kommer "utifrån".
Och innan den stora konserten på Lördag så skall dom gå till skolan varje dag med Johan och "träna" ihop sig att för att kunna spela på Lördagens konsert.
Dom lämnar Prag på Söndag morgon igen.

Så nu får jag ut och handla lite mat osv, för frukost och middag fixar vi värdfamiljer åt dom som vi har inneboende.

Tjing!
M

43248-653
Hasse o Emil

43248-652
The swedish "semla"...

RSS 2.0