Dikt...

Denna dikt hittade jag på min systers lilla sida!
Den var så fin så jag "klistrar" in den här oxså!

*Lilla Kattis gumman, vi tänker o saknar  dig HELA tiden*

Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka
till ett annat rum.
Jag är jag och Du är du.
Allt vi var för
varandra, det är vi fortfarande.
Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn, och tala till mig på samma sätt som du alltid
brukade göra.
Ändra inte ditt tonfall, utan håll sorgen borta
från din röst.
Skratta tillsammans med mig, som vi alltid
brukade skratta åt vardagens små ting.

Var med mig. Le med mig. Tänk på mig. Bed för mig.

Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag.
Livet betyder det samma, ingenting har skett som
förändrar det. Livet går vidare, därför att det måste
gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig, bara för att du
inte längre kan se mig. Jag väntar på dig, för en kort
stund, alldeles i närheten.

ALLT ÄR BRA

43248-30

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh Mika, vilken vacker dikt. Jag blir rörd till tårar! Tänker på dej idag min vän och skickar många, långa och tröstande kramar! (((KRAM)))

2006-02-10 @ 15:22:54
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: yvonne

Lilla gumman,
Jag skrev ut den och bad Mikael och alla de andra ta del av den fina dikten som Madde hade "hittat´" det stämmer så väl, men saknaden finns ju fortfarande där men den är så sann så sann. Hon är ju inte borta våran kära Kattis hon finns hos oss alltid, Skall hälsa från tjejerna Anna, Desse o kommer inte ihåg den 3:e kompisens namn är det Victoria, dom hälsar så gott och dom skall skicka mail till dig. Puss min älskling och god natt, kl är nu halv 2 på natten och vi skall gå och lägga oss. Puss puss

2006-02-11 @ 01:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0