Australien...

Australien...

Here we come!
Dessa godingar kommer vi att besöka när vi är i Aussie land.

Imorgon kl 10 am, kommer vi att lyfta mot Melbourne, resan dit ifrån KL tar 7½ tim!! fatta hur stort A är!
Vi stannar i 5 dgr i Melbourne sen reser vi vidare med plan till Sydney där vi har hyrt en lägenhet och där stannar vi 5 dgr oxså... spännande skall det bli!

Vi hörs när vi kommer hem!

Eller som dom säger i Aussie land:  -"So long mate!!!"

m

Grattis Thea!!

Grattis Thea!!

Detta är min lillasyster Ms dotter Thea, hon fyller hela 2 år idag!!
Grattis lilla "goding" Thea på din 2 års dag!!
hoppas du får en superduper mysig födelsedag med MASSA paket, jag vet iofs att släkten kommer till dig på lördag och då får du oxså MASSA pkt.

Grattis ropar iaf din moster , Hasse och kusin vitaminerna...

Puss lilla loppan!

M

Johan o Hasse..

Johan o Hasse..

Detta är när Johan tar sitt dykcert på ön Perhentian...

Hanoi galleri...

Hanoi galleri

konst

Jag säger bara ett ord: SHOPPING!!!
wow! Hanoi är bara så himla häftigt OCH shoppingen e bara så himla bra OCH billigt !!

5 tjejer, trevligt, mycket fniss o skratt, god mat o dricka.

Ovanför ser ni MIN ( och H´s) Buddha tavla, well... ni ser ju inte hela men jag kan int ta ngt kort på den just nu för jag var nere hos Vincent i morse och han skall "spänna upp den på en ram, för man kan ju inte komma släpandes på en stooor tavla och ta med på flyget så då rullar dom ihop den och lägger den i ett litet käckt rör och sen kan man lätt transportera den hem i flyget!
När den är färdig skall jag ta kort på den och lägga in.
Köpte faktiskt 4 tavlor sammanlagt!

Bilden nedanför ser ni galleriet som vi köpte tavlorna i, där sitter dom på rad och målar , jäteduktiga killar!

Jaha, nu skall man bara förbereda sig för nästa resa: AUSTRALIEN!
undrar om där finns grejjer att köpa!! .................*skojja bara*  :o)
Första anhalten Melbourne vara där i 5 dgr sen upp till Sydney och vara där i 5 dgr! skall bli skoj att se Opera huset och kängrur och koala björnar.

See U!
M

Halsband...

Halsband...

Jaha, då har jag oxså hamnat i "attgöraegnahalsbands"  fällan!
Alltså, det finns så mycket fina pärlor och dylikt att man kan liksom inte låta bli, ni som känner mig väl vet ja att sådant här fastnar jag för... och det gjorde jag ju.... *hmmm*
Men hursomhelst kul är det iaf.

Imorgon bär det av  upp mot Hanoi, hoppas flygresan är lugn och behaglig *hatar när det e turbulens* *yak!!*, men jag har ju mina "små blå"..*S*
har redan börjat packa och det är ju liksom inte så mycket att packa vi är ju bara borta i 4dgr, lör-tis.
Idag har vi Mari Makan fest på skolan, alla nationaliteter som vill vara med på denna fest tilldelas ett bord, och på det bordet skall man dekorera och sätta sitt lands typiska mat på, sen går man runt till dom olikas länders bord och ÄTER OCH ÄTER till maten "tryter" ur öronen!!
SEN dansas det och dricks det...OBS!!! inga barn är med!!! dom är hemma med sina "babysitters" medans föräldrarna  har skoj!
Det är Amerikanare, New Zeelend, Japaner, Engelsmän, Australiensare, Koreaner, South America, Taiwan, Kina, Denmark , Canadensare OCH Malaysia förståss!!
en MAT FEST helt enkelt... *kuligt värre*

So long !
M

Shoppa, shoppa...

Shoppa, shoppa...

Detta väntar på Lördag.......
Hanoi= Shopping!!


Johans spanska klass..

Johans spanska klass..

Johan hade med sig sin kamera häromdagen till skolan, och här är ett kort som är på alla i hans spanska klass.
Johan är nere i vänstra hörnet...
Johans kompis Oscar är killen som är borta nere till höger ljushårig med glasögon.

Hejja MKIS ( Mont Kiara Internationell school)!!

Lite tidigt....

Lite tidigt....

kanske med Lucia, men vi har en god vän till oss här som har en "barnbutik" , då har hon oxså i sitt sortiment denna lucia tyg krona för småtjejer och hon frågade Ellen om hon fick fota henne med kronan på huvudet och sätta in bilden på hennes  hemsida. Visst sa Ellen!!! och så här blev bilden!
Ellen sitter här hemma i sin säng och har ett sommarlinn på sig!! *S*

Idag har Ellen åkt med sin kompis Adam hem, jag skall snart till svenskan och ha lektion med barn i åk 1 och 2.

Ihhh! på lör åker jag till Hanoi!!! *kul*

Marika

Ellen slappar...

Ellen slappar...

Idag när jag hämtade Ellen så stack hon och jag till "Marmelade" det är en mysig liten lunch rest som har goda sallader o annat gött till barnen OCH dom har alltid papper o pennor och annat roligt för barnen.
Det var riktigt mysigt att bara gå hon och jag!

Så när vi kom hem tog Ellen sin Barbie tidning och stack till våra sängar och satte sig där och börja rita.
( Men nu spelar hon PS2. *L* )

Nu kommer snart killarna, dom har svenska lektion på Tors efter skoltid, så dom kommer nu hem vid 17 tiden, långa dagar blir det för dom börjar vanlig skolan 8.30-15, sen direkt till svenskalek som börjar 15.20 ca och slutar 16.50. *trötta killar *

// M

Lampan...

Lampan...

Här är den.....The lamp!!...jag bara blev så förtjust i denna att jag kunde ju inte låta bli att köpa den!!
så nu e den uppackad och uppställd !

Thats it!

Me happy!!!

Angkor Vat...

Angkor Vat...

ligger i Kambodja och dit skall jag åka den 18 till 21 Maj...*ihhhiii* det skall bli så himla spännande...
Vi kommer vara 9 st tjejer som åker dit, vi skall bo på detta ställe:
http://www.angkor-lanoria.com/
ett mysigt ställe ser det ut som...............
Så nu e biljetter bokande och klara, en biljett till Kambodja här ifrån KL kostar...............900 svkr! OK
va??!!

Idag har annars varit en IKEA dag....jag har åkt med L dit och handlat lite och kännt lite svensk  atmosfär *S*, dom har en STOR väggplansch på IKEA vid ingången och den bilden är ifrån Västkusten..mmmmmm jag bara stannar och tittar och beundrar...jag vet man blir lite tokig när man e svensk utomlands *S*... *knasboll kan man oxså säga*

Jo! jag vill passa på att gratta min lillasyster som har fått jobb på POP butiken i S.
Grattis lilla gumman!!!
p.s M jag kommer o handlar av dig i sommar .... Ubet!!

Kram
M

Simdagen på MKIS

Simdagen på MKISSimdagen..

I Sön var jag, Ellen o Emil nere på MKIS skolan och hade en "svensk simdag" , vi var inte ensamma utan det var massor av barn och föräldrar.
Det var svenska skolföreningen som fixade detta, dom beställer simmärken ifrån Sverige så får våra barn chansen att ta svenska simmärken här i KL, coolt va??!!

- Emil tog: Kilometermärket, Simborgarmärket 2006 och Kandidaten  *hurra*
-Ellen tog: Blå baddare, gul baddare och Sköldpaddan *hurra*

OCH Johan FICK sitt dykarcert !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hurra* Han är så stolt !!!!

Nu ikväll åker H till Brasilien! typ 24 timmar i luften...känn på den !! *urk*
Jag kan ju tala om att JAG skulle inte vilja vara i hans skor! *Dont like to fly*
Och ni som känner mig....jag säger bara: Mina Blå piller *yum* !!!   *S*
Och ni som inte vet vad jag menar med mina blå piller......jag tar det en annan gång! *heheh*

Natti
M

Emil...

Emil...

började spela baseball imorse.
Det är skolan som anordnar baseball,  så imorse kl 10.30 var Emil, jag o Ellen på skolan och Emil började spela.
Han tyckte det var så kul.

Tja...
Marika

Jurema

Jurema

Idag har jag följt med Suhita och Pernilla till en tjej från Brazil som heter Jurema och är konstnär och bosatt i KL sen många år tillbaka.
Hon gör dessa häftiga konserverade/lackade palmblad, kokosnöt blad, bambu stammar, ja allt som hon kan hitta i naturen det omvandlar hon till skålar, ljushållare mm..
Kul teknik använder hon sig av iaf!
Kolla in hennes hemsida så förstår ni kanske mer...........eller inte ;o)

http://www.juremaonline.com/index.htm

Johan o Hasse har det bara bra iaf på Perhentian, H ringde precis och sa att Johan gjort 2 dyk idag runt 10-12 m och sett b.la stingrocka.. *kul*
Sen hade dom dödat  *sorry alla spindelälskare* en STOOOR spindel som satt uppe vid Johans sänggavel (huvud änden) nu snackar vi STOOOR , typ bara kroppen var som en 1krona kanske ,och SEN var det stora håriga ben...uuuuuuuuuuu *ryser*, Hasse tog ihjäl den iaf och allt e nu frid o fröjd i stugan...
Jag kan tala om att jag hade nog inte somnat den kvällen utan bara vrölstirrat och letat efter kompisar till spindeln... Maybee he was not alone...uuuuuuuuuu
Skönt att gå och lägga sig i sin egen säng då, jag har ju bara en liten gecko ödla som bor i vårat kök, han gör ju inget......................eller??????????   *S*

Natti, natti  från Mont Kiara



Imorgon fredag..

åker Hasse o Johan till ön Perhentian, en ö som ligger på östkusten av Malaysia.
Johan skall nämnligen ta dykcert, han e å lycklig och tycker detta skall bli så spännande att se "levande" saker och inte bara göra testdyk i en pool där det då inte finns ngra s.ka "levande" saker, iofs man kan ju se ett par människoben o dom "lever" ju iofs men  han vill ju se havssköldpaddan, haj nemo fiskar osv.
Dom skall iaf vara borta fre-sön.

Idag har jag varit på Thai reflexology, alltså det är en kvinna el man som masserar ens fötter o vader..*jisus* det gör så in i helsike ont så jag satt och gjorde sådana grimaser så hon trodde nog att jag skulle svimma...*S*
sen ingick i min timme huvud, nacke o rygg massage *jisus* säger jag bara igen...
jag kan ge ett exempel: Jag sitter på en pall, upp med armarna ovanför huvud , ta tag i händerna och håll, massören tar tag i händerna och lutar kroppen bakåt medans hon sätter sitt KNÄ I MIN RYGG och trycker TILL!! och hon gör inte detta 1 gg hon gör det kanske 8 ggr... jag kan säga att min rygg e mörbultad nu *S* och den lilla späda thai kvinnan bara ler med hela sitt ansikte...och tycker mina miner/grimaser e jätteroliga... *tror faktiskt hon tar i mer när jag gör grimaser*

ok, det var det de!!


M

Lang Tengha

Lang Tengha

Detta är Lang Tengha. en sådan otrolig vacker ö som ligger på Malaysiska östkusten..
*längtar* mmmmmmm

Min mamma o jag...

Min mamma o jag...

-Mamma! Här kommer en varm bild ifrån Lang Tengha...
Jag hörde ju att ni har snöoväder hemma ;o)...*S*

Annars har vi det bra, semlor igår hemma hos Karin *mumma* kan jag bara säga!
Idag skall Ellen på sin simmskola igen.
Jag skall slänga mig in i duschen nu och sen skall jag åka till Karin för att hämta upp henne och köra vidare för att få fotmassagei Bangsar. *gött*

synes...

M

RSS 2.0