Snart 1:a advent....

och jag fixade en egen Advljusstake i år!
En styck glasvas, 4ljus, transparant klisterpapper att göra dekorationer för att klistra PÅ glasvasen, kanelstänger, murgröna, oasis och lte annat smått som jag hitta i gömmorna!
Och SEN satta jag igång *S*!!!

Mia; Nu har jag "pysslat" iaf *S*, har du och Lotta bestämmt ngt i år?? eller nja..du fyller ju "tant" och e i Thailand iofs!!! *L*..... (hemsk vännina du har va??)

OK, såhär blev den iaf!

// M


43248-189


43248-190

Alltså....

jag brukar bara skriva vilken fin utsikt vi har över "tornen", men denna utsikten har vi från vårat sovrum och den är väl härlig oxså??!! *S*, iofs vi har ett bygge precis nedanför fönstret DET är väl inget kul men "so what" thats life!!
På kvällarna lyser det så fint ifrån dessa "höghus" i alla fönster...

Ja intresseklubben antecknar! *gaps*..

Kramis
M


43248-188

En morgonbild o en kvällsbild!!

43248-186

Ellen öppnar sina pkt på morgon, kl var nog 6.30...*jäsp* Ellen " ruffsetuffsan!

43248-187

Ellen har valt sin tårta själv, naturligtvis skulle det vara ett hjärtantårta av glass!! Så efter jag hade hämtat Ellen på skolan stack vi till Baskin Robbins och köpte tårta!
Så detta är då kvällsbilden, när H har kom hem så käkade vi glasstårtan o sjöng igen för E.
Ellen i sin skol t-shirt skiten och dann..... *S*  "ruffsetuffsan" dag som natt!!!




*GRATTIS ELLEN O PAPPA (MORFAR) IDAG!!!*

*GRATTIS ELLEN O PAPPA*


43248-185

Idag för 5 år sedan föddes en liten tjej på Mölndals BB kl 9.33, så nu idag blir alltså Ellen 5 år (logiskt va?) :o)
Ellens morfar (min pappa) fyller 57 år idag!!!
Vi alla som känner er och älskar er över allt annat, vi ropar: HURRA, HURRA, HURRA!!!!!!!!!!!
för dessa 2 idag!!!!!

Pussar o Kramar till er bägge!!!



Tidig morgon ner mot stan...

Tidig morgon ner mot stan...

En tidig morgon när jag steg upp så såg jag denna härliga vy ner mot stan...visst är den härlig!!!??
så jag ut på våran balkong och tog ett par kort...kl var väl omring 6.45...


Ett par bilder....

här ifrån våran lgh.
OCH min lilla "gubbe" som e så fin!!

43248-182
Lilla gubben...

Hemma hos..

Vardagsrum....

Ellen..

firade Hari Raya på skolan häromdagen, då fick barnen klä sig i den tradionella Malaysiska kostymen som heter "Baju Kurung", och så här såg Ellen ut innan hon gick till skolan!
(P.s Hon skulle tvunget ha mitt halsband på sig *S* ser lite stort ut på henne, men hon tyckte det var sååå fint ihop..rosahalsband och rosa baju kurung..)

Ellen..

Barcelona...

stolen blev idag inköpt  till fam T´s Vardagsrum...nice!
varför finns det så himla mycket "najsiga" saker att köpa här och till så himla bra priser??!!!!
och varför "bjussar" Ericsson BARA på 8 kubikm conteiner plats???!!!!VARFÖR???  *skrattar* ...... Ericsson jag vill ha MER kubikmetrar "for free" hem!!!!!!!!!!!! *skrattar*
:-Helena! jag hör dina ord "klinga" i mina öron.....BARA 8 KubikM, bara 8kubikM...*he he he*!!!

hur som helst, Johan är på party idag, fotbollsparty...H, E o E stack ner till poolen en sväng och jag?? jag sitter här och försöker kolla på ställen att se och bo på när vi åker till NZ om lite drygt 4 v, spännande, spännande!!!!

Ha en fortsatt trevlig sön!
Kram på er vänner!!
M


Barcelona...

"Barpallarna"...

43248-176

Här är dom HGs nya stolar i köket !!! dom e väldigt "comfi" och tunga som blyyyyy...
Ellen satt där imorse och käka frukost medans jag gjorde iordning hennes lunchlåda till skolan!

OJ! nu öser regnet ner här och det mullrar och blixtrar....

Jo! jag var en snabb visit på IKEA i morse och wow! dom har redan även här fått upp alla juldekorationer, kul kul!!! inte klokt igentligen våran 3:e jul i KL, time flyes!!

Bye bye!!
M

Fredag i KL...

jaha ännu en vecka har gått, och fam H har åkt hem till kalla Svedala!
*Tack fam H för ett par trevliga dagar tillsammans*

Vad händer här då?
Igår var jag på föräldramöte för Emil o Ellen, det gick jätebra och dom sköter sig galant i skolan!
Alltid skoj att träffa och prata med barnens lärare, visst man träffar dom när man lämnar o hämtar eller är med på olika aktiviteter men just detta att sitta ner bara läraren och jag och snacka det e alltid kul.
och visst e det kul då att allt e positivt, då går man därifrån som en stolt mamma!

Idag har jag varit hemma hos en kille som åker till Kina och köper möbler och tar med sig det hit till Malaysia och säljer det här, han har haft öppet hus sen i Tis och han har bara SÅ himla fina saker.
*vill ha, vill ha*
jag skall försöka att få med mig HG imorgon för att titta på 2 barstolar som vi vill ha i vårat nya kök, jättefräcka är dom, OM vi köper dom skall jag ta kort på dom så får ni se!

Johan är just i skrivande stund på väg ner till skolan (kl e 19 här på kvällen) och skall gå på Midnight dance, dans för "middle school" elever, dom går i 6:e klass upp till 9:onde.
Dans, spela lite basketball, pingis o bara snacka med sina jämnåriga kompisar! som en fritidsgård ungefär! Han skall hämtas kl 22.

H e på väg hemåt från jobbet, jag har tagit fram löjrom ur frysen, vi skall göra oss ett par smarriga mackor tänkte vi ikväll och ta ett par goda TIGER öl till mackorna!!

Ja det var lite från oss!!

Trevlig helg!
Kram
M

Kompisar...

43248-175

43248-174


Kompisarna Thonell & Hansson....
Linnea o Ellen.
Emil o Oskar.

Gulliga....

Bilder från Phuket Thailand...

Hej på er därhemma i vinterkylan!!!
Här e ngra bilder från våran semester på Club Med Phuket Thailand!! *najs*
Vi hade det superduper trevligt med sol, god mat och trevligt sällskap, vi stack härifrån den 22 okt och återvände till KL den 27:e...
Så njut utav lite Thai bilder.....

Sista bilderna är på Ellen när hon flätar hela sitt hår i typ "rasta" stil, hon har faktiskt fortfarande dom kvar i håret!

Nu e fam Hansson oxså här, jätteskoj att träffas igen, vi fick ju inte chansen att träffas i somras så nu "tar vi igen" det, med lite mer vin o öl!!!
Just nu är dom på Langkawi och relaxar med sol o bad, dom kommer tillbaka hit nu på fred.

See U!
M

43248-166

Phuket

43248-165

43248-163

43248-164

43248-168

43248-169


43248-170

43248-171


RSS 2.0