Grill..(BBQ)

I går testade vi våran grill för 1:a ggn, vi grillade kycklingklubbor, fläskkotletter och hade klyftpotatis, tzatsiki o sallad, det smakade fantasktiskt!! Aldrig fel med en liten barbeque!

Y-day afternoon we tested our new BBQ grill for the 1:st time !! we BBQ chicken drumsticks, porkchops and we had baked potatoes, greek tzatsiki and a sallat to that. It was great!!! Its NEVER wrong with a BBQ!!   ;o)

Have a nice 1:st of May " day off"

Trevlig Valborg o 1:a Maj !!!

Thonellarna

JO!! imorgon  den 1:a Maj fyller våran kära vän "Pat" år, vi ropar GRATTIS på 39:års dagen och önskar dig en trevlig dag!

Grill..(1:st barbeque)

Här bor fam "Taikon baikon"...

Jisses, var bara tvungen att ta ett kort på våran baksida igår, för dää var gungställningen, täcken som hänger ute på vädring, box med grill inuti, ett rött "plast ute möbel set" OCH en dart tavla....herreguuud !!! vilken röra!! *S*

Det 2:a kortet är innifrån vardagsrummet, jag har handlat en PS matta (görafin) men sen lät jag sy upp gardiner när jag var hemma i KL och det är som vita gardinerna, sen var jag på IKEA häromdagen och då hitta jag dessa svarta gardiner och blev förtjust i dom så nu vet jag inte om jag skall "byta" gardiner i hela v-rummet...vad tycker ni ?? vita eller svarta ???

Värlsproblem??!!! vojjne vojjne...

;o)
M

43248-369
Baksidan av huset...ja ni ser..taikon bajkon familjen bor här...


43248-372
Röd utemöbel och rutten altan (som skall bytas ut nu inom kort)

43248-373
Kanske inte världens bästa bild, men men den får duga tillsvidare...


I fredags...

tog jag med mig kameran när jag hämta Ellen, men hon var inte SÅ villig att ställa upp på mamma M´s krav att ställa upp och bli fotograferad, men ett par bilder blev det...

Just nu har vi fullt upp med att.......................HANDLA!!!
Shoppa grill ( jag vet, vi har en som kommer med containern och en grill hemma på Tjörn) ett "plastutemöbler set" 6 stolar och 1 bord, jag tycker INTE så värst mycket om sånna här "set" men vi har INGET att sitta på ute och igår Lördag var det säkert en 30gr i solen och då vill man kunna sitta ute och dricka kaffe (eller öl ;o) så 
då "slog vi till" på ett sådant här set.
Ja ja, nog tjatat om det, det kommer ju ett JÄTTEFINT "set" med containern så då kommer det att sättas snabbt upp ute på altanen ist...ha ha ha...
Sen inhandlades det ett "gungstativ"  till Ellen, så nu gungar hon och klättrar i denna ställning så det "ryker" om gungan, det blev oxså en gräsklippare, 1 trimmer och div trädgårds "atteralljer" inhandlades oxså!!
så NU skall här ut o grävas och fixas i denna trädgård!! *S*

Nog om detta, nu ett par bilder på Ellen sen i fredags!

Tjingeling lingonpling!
M


43248-367
Ellen klättrandes...

43248-368
En liten del av skolgården.

43248-366
Ellen igen.

Lördagsutflykt in till Prag...

igår tog vi bilen in till Prag, eller rättare sagt vi BOR i Prag men lite i utkant då, ca 1 mil från Prag centrum.
Vädret sken och vi hade en mysig utflykt.
Vi åt VÄRLDENS godaste pizza i gamla stan på en restaurang som heter "Giovannis Pizzeria"..mums! tyckte hela fam Thonell.

Idag har Johan o Hasse bokat tennisbana här i området, så just nu är dom och spelar, Emil skall på kalas till en klasskamrat som heter Johannes och som Emil har blivit bra kompis med..kul...
Senare skall vi oxså in till huset (nästan) brevid oss vi har blivit inbjudna på en kopp kaffe, där bor en svensk familj i det huset.
OCH naturligtvis skall vi oxså en sväng till....IKEA! ofcourse!! *S*

Ngra bilder från gårdagen...

Hej så länge!
M

43248-359

43248-360

43248-361
Ngn som liknar Hasse ??? el mig???
43248-362

43248-363

43248-364

43248-365
Mumma...

Våra vakter vid Damai..

och en sista bild på skolan som är tagen när vi har lämnat Damai och är på väg ner till hotellet.

43248-358
MKIS...

43248-356

Våra vakter som så gärna ville ha oss på bild..galna fam Thonell...ha ha ha

En kvällspromenad..

När H kom hem igår så tog vi oss en promenad i skogen här i Nebusice, det var en underbar vårkväll igår och naturligtvis tog jag med mig kamerna....( as usual) *S*...
För 1:a ggn på 3 år så såg jag blommande vitsippor! härligt!
Det blev en lång promenad på ca 6-7 km och vi var ute i 2 tim!!!

Ngra blider kommer här:
Alla våra KL vänner !! njut utav "VÅR BILDER"....jag vet ju hur vissa ut av er längtar till frisk luft och att kunna vara ute i skog och mark och känna alla dessa underbara dofter som det finns i skogen!

Kram
M


43248-350
Barnen hemma i våran trädgård.

43248-352
På promenad i skogen.

43248-351
Blommande äppelträd

43248-353
Barnen..

43248-354
Ellen utbrast helt plötsligt: Kolla vad jag hitta i min ficka! en Snickers, jag har sparat den...*S*
så hon hade lite "fika" med sig...

Ett par bilder till...

Imorse var jag framme med min kamera och tog ett par bilder iaf...

43248-344
Ellen o Hasse äter frukost..

43248-343
Emil har redan ätit och sitter och spelar Ps2...what else!!??

43248-345
Johan står nere vid huvudentrén och till höger ser ni ingången till Johans
rum  b.la.

43248-346
Ellen med en kompis i hennes klass, (har tyvärr inte lärt mig alla barnens
namn ännu.....det kommer det kommer...

43248-347
Ellens klassrum.

43248-348
The house lah!

43248-349
Framsidan av huset...

Touch down Prag...

1:a bilden av 4 trötta resenärer som precis har landat på Prags flygplats, ja även jag var trött....

Skall försöka ta med mig kameran nu när jag går och hämtar barnen på skolan idag så skall jag ta lite kort på skolan och hur det ser ut runt omkring oss här i vårat område där vi bor.
Måste berätta att jag har redan varit på IKEA och köpt "Mamma scans köttbullar", falukorv, brännvinsost OCH Polly... jippie...
När vi kom till IKEA så ville barnen äta köttbullar i restaurangen, så köttbullar, potatis o lingon fick det bli till "kidzen"...efter ett tag utbrister Johan: Mamma I´m in heaven!!!!! köttbullar!!!! mums!!!

Kram
M

Flygplatsen i Prag...

Prag...

dryga 20 gr och strålande sol....!!
kunde inte bli ett bättre välkomnande...

Allt gick bra med varan resa, visst resan E lång men det går, ni som känner mig vet som sagt att jag inte tycker om flygningar men jag tog dryga 1 blå tablett och somnade gott ett par timmar...,( Jippie for mina sma blå )

som sagt det var en syn för ögat när familjen Thonell anlände till KLIA, vi hade 4 vagnar med väskor!!!
Johan fick tillsägelsa att hålla sig borta med ALLT handbagage och sen FRAM med Ellen som skulle charma tjejen bakom inchecknings disken...och det verka!!!  ( Ellen skall få höjd veckopeng nu..ha ha) vi hade NOG 16-20 kg övervikt BARA på bagaget vi checka in, sen hade vi NOG LÄTT 10 kg TILL över på handbagaget...jisses!! snacka om att jag hade LP skivor under armarna...vojjne vojjne!!!!!
Hur som helst, vi betala NADA!!!  skönt skönt!!!

Väl framme i Prag så glömmer vi 2 påsar med sprit i planet, men HG sprang iväg och fick ordnat det oxså, så nu kära vänner har jag en gin o tonic att bjuda på när ni kommer!!!

Idag var vi med barnen på skolan, jag visste ju inte om vi bara skulle dit o hälsa på och sedan gå hem, men nä då dom börja direkt så det var bara att gå hem själv UTAN barn till huset.

Vi bor ca 20 m från skolan så killarna kan lätt gå själva dit på morgonen och sen hem på eftermidagen, no problemas...
Skolan börjar 8 och slutar 2.30pm, och för Ellen är det 8-2.15pm.

Jag skall snart lägga in lite bilder på huset och lite annat, men NU skall jag snart gå o hämta barnen, så vi hörs igen!!!

Kramar från HELA fam Thonell !!



Emil fyller 10 idag!!

och han fick välja mat och vad han ville göra!
Han ville beställa hem mat från Chillis ( en rest här som serverar typ Texmex mat o hamburgare osv), sen var han nere i poolen och bada och SEN ville han ha glasstårta!
Sagt och gjort, morsan fixar..mat o glass..OCH hinna med lite shopping idag gjorde jag med!
Herregud, bara 1 vecka kvar i KL....."sad to go"...

Ngra bilder fr idag!

Grattis lill/stora gubbisen på din 10 års dag!

Emil 10 ?r idag....
Nyvaken Emil...

43248-340
Glasstårtan...

43248-339
Min bror bär in tårtan till födelsedagsbarnet...

43248-341
Glasstårta var betälld ja !!

Happy B-day Emil....

Perhentian ...

Här kommer ngra bilder som jag utlovade....

Pulau Perhentian 28 mars-2 april 2007


43248-329

43248-328
Våran stuga som ligger precis vid stranden-.

43248-333

43248-331
Ellen, Hugo o Filip

43248-334
Emil

43248-336
Syrran´s sambo J

43248-335
Thea, syrrans tjej.

43248-332
Hanna o Ellen

43248-330
Ellen

Pulau Perhentian Island Malaysia....

ok, ok...1 bild kommer NU!
Oh! Nä nu måste jag släcka ner..kl e 2.20..!!! Jisses!!!

På bilden är det kusinerna...Oscar, Ellen, Hanna o Johan...
Enjoy!!!

Måste bara skriva att när jag var ute o snorkla så såg jag en havssköldpadda som åt nere utav korallerna på botten...vilken upplevelse!! stor var den oxså !! dom är SÅ fina !!!

Nä..nu MÅSTE jag släcka ner...
Tjing!
Natti natti...

43248-327

Oj, oj, oj...

vart tar tiden vägen??!!!
Inte ett endaste inlägg på jäääääättelänge !!!! oj, oj, oj....*dubbelsuck*

Men....såhär är det:
Mina syskon med resp och barn har kommit på besök hit till oss och då är man helt "off" från omvärlden vad det gäller att umgås med sina KL vänner ELLER sitta vid datorn och skriva inlägg!!
Så nu kan jag tala om att kl är 2 på natten och DÅ får man tid att göra ett snabbt inlägg!! *S* när hela huset sover!!!

Hasse har iaf rest tillbaka till Prag ikväll, han kommer tillbaka den 12 april och då "hämtar" han med oss tillbaka till Prag! skönt att slippa sitta själv på planet med 3 barn OCH vara drogad av mina "små blå piller" !! *S* kanske inte en sådan lyckad kombination precis!

Vi har det bra här i huset iaf, kom hem från en 6 dgrs resa till Perhentian i förrgår! ......Wonderful.........!!!
Bilder kommer inom kort!!

På återseende!

M

RSS 2.0