Igår...


gick Ellen barnmodell på ett shoppingcenter här i närheten som heter Plaza Damas....

Historien börja så här:
Jag var med Ellen en söndag på Plaza D för att släppa av henne på ett kalas som hölls där, ist för att åka hem igen (Ellen skulle vara på kalaset i 2 tim) så gick jag tunt lite och kollade i affärena.
Jag såg att  dom hade öppnat en ny barnklädes affär och gick in där och tittade lite, dom hade jättefina kläder så efter jag hade hämtat Ellen sa jag till henna att vi går till denna affären o ser om dom har ngt fint till dig, och det gjorde vi...
Ägaren till denna affär sa då när jag kom in med Ellen att hon leta efter en tjejmodell som ville gå på en modevisning ngn vecka efter på shoppingcentret, först tveka jag men när hon frågade Ellen om hon ville och sa till henna att: Du blir sminkad och fixad i håret !! Ja då tveka inte Ellen för DET ville hon ju!! så då fick jag ge med mig....

Ja så igår åkte vi dit hon och jag, och jag trodde väl inte det skulle vara så stort detta,  jodå pressen var där, TV var där och modellerna som skulle hålla b.la Ellen ihanden var ju Malaysiska kändisar....ha ha..
Men hursom helst Ellen hade roligt och vi var slut både hon och jag när vi kom hem...
Här är iaf ngra kort från igår!!

Vi hälsar oxså til pappa HG som befinner sig i Prag!!!
Puss pappa!!!

43248-253
Hon blir fixad i hår o sminkad..total lycka för Ellen...she loves it!

43248-255
Ägaren av affärren klär Ellen

43248-262
Här skulle Ellen o denna flicka hålla varann i handen

43248-258


43248-259
Modell/kändisar Malaysia


Förra lör..

så var Johan på en annan internationell skola här i KL (ISKL) och där var det en heldag med musik!
Johans "Band/Orkester" lärare bjöd in sina elever att vara med andra elever från olika internationella skolor runt om i landet och utanför Malaysia att ha en heldag med att lära sig att spela ihop, ha kul och lärara sig lite nya noter, vi var iaf ditbjudna senare får att höra dom spela, och det var jättekul, dom e så duktiga desssa killar o tjejer, en skola var från Singapore b.la.

43248-252
Johan på väg av scenen, efter att ha spelat.

Johan..

Orkestern!

1 år...

1 år...

I dag för 1 år sedan somnade du in stilla...
Våran härliga goa Kattis...
Varför? ja det har man frågat sig många ggr, varför DU! varför fick inte DU vara kvar här hos oss??
Varför skulle DU drabbas av denna sjukdom ?? Varför, varför, varför???

Tänk för 1 år sedan satt vi runt dig och höll i dina händer.. och du somnade in så stilla...
Ja livet är inte alltid rättvist, så är det bara....

Vi saknar DIG ngt enormt Kattis och vi tänker på dig varje dag....

Pussar o Kramar

Bilder.

Bilder.

jag har varit och lämnat in en hög med kort som jag fått inramade hos Vincent som har en inramningsaffär nere i Chinatown, jag tror sääkert han har ramat in ett 20 tal bilder för mig, och utav dom 20 så är det kanske ett 10 tal bilder som är på barnen när vi är på våra resor vi har gjort under dessa år här, jag tänkte mig nämnligen går ett kollage på väggen, jag hoppas det blir bra, Vincent är iaf otroligt duktig och kunnig och naturligtvis går det och lösa här i pengar, hemma i Sverige hade jag blivit pank kan jag tala om!! *S*
Bilderna är 13x18cm.

Här uppe på bilden ser ni bara ett fåtal av dom! men det är väl ingen idé att hänga upp på tanke på flytt inom Europa till sommaren..*blink, blink*.....

Nä, nu skall jag hoppa in i duschen och sen skall vi sticka och titta på Johan när han spelar med "School band"  från våran skola på en annan internationell skola här i KL (ISKL), det är en massa skolorkestrar som är inbjudna att spela där idag, så Johan var uppe 6 imorse för att vara nere på skolan 7 am för att åka buss tll ISKL skolan.

Ha en kanon helg!
Kram
M


Minnesbilder fr NZ..

43248-248


Hemma igen...

Äntligen har vi landat igen hemma i KL, med  "äntligen" menar jag inte att vi har längtat hem och haft det jobbigt/tråkigt, tvärtom vi har haft det KANON!! men ni som känner mig vet att jag avskyr verkligen att flyga iofs jag kliver på flyget visst det gör jag MEN dessa turbulenser jag AVSKYR det verkligen... *uuu*

Men men det är en annan historia..tur jag har mina små "blå" piller....*S*

Resan var somsagt helt undrbar, så himla kul att ha varit på NZ..
Våran resa startade i Auckland med att vi hämtade ut våran hyrbil och körde vidare till Coromandel, det är en halv ö på nordöstra sidan av NZ, där hade vi bokat ett litet hus 1 natt innan vi körde vidare ner mot Matamara för att se vart dom spela in "Hobbiton" från Sagan om ringen, Hobbiton för er som inte vet är det ställe där hobbiterna bodde i filmen.
Sen vidare ner till Rotorua där vi stanna i 2 nätter, där kollade vi in Kiwi fåglarna och även en show med NZ ursprungsbefolkning Maourierna en show som hette MITAI! hel kul!!

Vidare ner till lake Taupo där vi träffade på våra goda vänner fam Cervell och där firade vi nyår med dom och där stannade vi oxså i 2 nätter.
I Taupo vart det kallt och ruggigt faktiskt men UNDERBART att andas lite frisk luft....aaaaaaa
Där åkte vi Jetboats uppför en "river" och vi var även uppe och spann 360 gr med denna båt nära Huka falls.
Vi skildes ifrån fam Cervell som skulle vidare uppför norra ön och vi vidare ner till södra och drog vidare ner till Wellington, sov 1 natt och med båt tog vi oss över till södra ön.

Kaikora var vårt nästa stopp där vi såg valar och såg otroligt fin natur.
Över till Västkusten på södra ön, helt fantastisk fin natur med härliga vyer över snöklädda berg..mmmm
vi var på västra sidan i 2 dgr , vi gjorde många roliga saker där med,: Kajakade, Shantytown (guldgrävarstad) såg Pancake rocks osv...sen över tillbaka till Akaroa som ligger på östra sidan, vi stannade 1 natt i Christchurch innan vi drog ut ca 7 mil fr Christc mot kusten till Akaroa där vi stannade 3 nätter och det var en mysig liten fransk kolonial stad. I Akaroa badade vi med delfiner och åt o drack gött....
Körde tillbaka till Christc där vi sov vår sista natt innför våran hemfärd tillbaka mot KL.

Jag skulle kunna göra denna berättelsa HUR lång som helst, men jag orkar inte skriv mer nu...*S*
Barnen står här och hänger över min axsel och frågar om inte vi kan sticka på bio o se ARAGON, inte Ellen då alltså utan killarna o jag, så får väl far o dotter hitta på ngt annat.

OK här kommer ett par bilder...

Tjingeling folks!

M

43248-218

På väg till Coromandel från Auckland flygpl.

43248-220

Jag på våran veranda i Coromandel . Äntligen framme!!


43248-223

Killarna på Hobbiton...

43248-221

Barnen i ett av hålen....

43248-228

Maori hövdingen.. MITAI uuppvisningen i Rotorua.

43248-224

Fam Cervells barn och ngr utav våra barn ..J fattas...

43248-225

GOTT NYTT ÅR!!!!!

43248-232

Kaikora stad, J väntar på lunch!

43248-235

Detta huset hyrde vi i Kaikora.

43248-230

Sälkoloni utanför Kaikora.

43248-229
J vid ett utav många vattenfall. Kaikora...

43248-234

Tagit från båten när vi var på Whale watching , in mot bergstopparna....

43248-233

Våran 1:a val vi såg..helt fantastiskt känsla att se denna stora Sperm Whale...wow!!

43248-226

Ellen...

43248-236

J paddlar kanot uppför floden på v-kusten.

43248-238

Emil paddlar...

43248-239

J o E med utsikt över "Pancake Rocks"...

43248-241

J, E o H simmar med "hectors dolphins" utanför Akaroas kust, vi är tillbaka
på östra sidan av södra NZ ön.

43248-240

Dom e så himla fina.....världens minsta delfin, finns bara utanför NZ kuster, dessa
delfiner är helt vilda, dom som körde ut oss med båt sa att dom matar dom INTE dom vill att dom skall förbli vilda.

Flygplatsen i Christchurch...

Hej skickar en litet livstecken ifran NZ.... VI HAR HAFT DET KANON!!!! Just nu sitter vi pa flygpl och skall resa hemat igen.. Skriver mer och visar bilder nar vi kommer hem.. Hasta la Vista.. Kram Thonellarna

RSS 2.0