Läxa...

Läxa...

Alltså barn är ju för sköna, jag fråga Emil i Måndags:

 Mamma:-Har du ngn läxa?
Emil:-Ja, jag skall skriva en dikt som handlar om Valentines day och ge till ngn i klassen!
Mamma:- OK! gå och gör det så får jag se på dikten när den är klar!
Emil: -Ok, mamma!

Sen kom han och gav mig denna lapp (som är här ovanför)..
Då har han skrivit denna och skall ge till en tjej i sin klass! E han inte för gullig?

Bra jobbat Emil !

På själva Valentines day så var jag i Ellens klass och gjorde V day kort med barnen, det var sköj!
Idag har jag annars inte gjort ngt så, varit på god lunch med 2 tjejer, shoppat en f-dags present o handlat  matvaror på Cold Storage i Bangsar Shopping Center BSC.
Jo! jag har fått barnens namn målade i kinesiska tecken utav en god vän till mig som är så duktig på Calligrafi, så nu skall jag rama in dom och hänga dom på väggarna i barnens rum.
Ellen har börjat ta simlektioner idag! eller hon kan simma men liksom inga riktiga simtag så nu skall hon få lära sig det!

Tjillevippen kalsippen!

M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen vilken goding han är Emil! Superfin teckning! :o)

2006-02-15 @ 15:15:06
Postat av: Caroline

Ojdå...var blev mitt namn av i förra inlägget??

2006-02-15 @ 15:15:44
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Mormor Yvonne

Hej Emil, vilken fin teckning och vers du gjort, kan du inte göra någon fin till mormor. För du gillar väl mig med.
Heja Ellen, simma på, då behöver du inte ha puffisar när du skall simma hemma hos Filip till sommaren. Nu skall mormor o morfar åka hem till lilla Ticko som äter pencillin. Han har varit lite dålig. Förkylning kanske? ;-) Skall iväg till mommo Björg och hämta en kastrull med nykokt köttsoppa (lappskaus) Mums, Här är kall, har snöat lite Brrr vill att det skall bli vår.
Puss o Kram till er alla
Mormor o Morfar hälsar han mé.

2006-02-15 @ 16:24:16
Postat av: Reisan@work

Åh, vad fin. Vilken liten goding han är!

2006-02-21 @ 08:35:10
URL: http://nihaoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0