Regn, regn o regn....

"regnet det bara oser ner" trallalllaaaaaa

Vart tog solen vagen? Den har forsvunnit och lyser bara i Malaysia kanske??!!! *S*

Hasse har nu kommit ner till KL igen, resan gick bra och vi kommer att ses igen den 7:e juli.
langtar redan efter dig HG!!!

Idag har jag och Ellen o Filip varit uppe pa Goksater, kopte lite tyg som jag skall ha att kla om 2 pallar som jag har i v-rummet hemma i KL.
kopte ju lite annat smatt o gott naturligtvis oxsa.... kan ju inte lata bli....

brrrr nu skall jag ga och ta pa mig en troja och strumpor...vet inte nar jag hade strumpor pa mig senast *S*

M


GLAD MIDSOMMAR....


i regnet......
Uhhh och KALLT e det oxsa..
MEN vad gor det?? idag skall man vara glada och positiva....tjohooooo
Sa darfor onskar vi er alla darute en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!!

Idag skall vi hem till vara basta vanner U o P och deras barn, dar blir det sill, farskpotatis o nubbe...mumma!
OM vadret tilllater efter sillen o nubben sa aker vi till Myggenas dar det ar lite dans runt midsommarstangen..
Senare pa kvallen grilalr vi och har det skoj!!

Tat nu lugnt med nubben alla ni darute!! 


GLAD MIDSOMMAR


Hemma!!!

Flygresan hem till Sverige gick jättebra, alla som känner mig väl vet ju att jag tycker inte om att flyga men jag har lite insomningstabletter som jag tar och jag sov banne mig 8 timmar på denna flight !! Jippie
Det är iaf underbart att vara hemma och andas frisk härlig luft och att det är suverånt fint väder är ju bara ett +..

So long så länge..

M

Imorgon sticker vi !!!!

Imorgon sticker vi !!!!

Jaha, då är det bara 1 dag kvar tills vi sticker härifrån hem till gamla hederliga Svedala!
Packa färdigt har jag nästan gjort tar det sista imorgon....

Nä nu kom Roomservice med mat...

So long!
M

Idag...

43248-107

har Emil och alla i grade 1-4 haft musik konsert, det är bara så himla härligt att gå och lyssna på alla dessa barn som sjunger, man blir helt enkelt GLAD resten av dagen...

SENARE......

Kl 5 på eftermiddagen möttes 6 svenska tjejer och 1 Aussie tjej på  "Energy Spa" för att fira av Carolyn våran snälla goa Aussie tjej som kommer att flytta ifrån oss, och den nya staden är Kairo.
Vi fick behandlingar allihopa, jag tog "Hot Stone"  massage med heta stenar gnidandes på rygg, armar, ben osv...mmmmmmmmmmmm härligt !!!

Sen efter våra behandlingar så korkades det upp lite vin och jordnötter o oliver kom fram...mmmm
duschen väntade sen och sen drog vi på resturang.
Kvällen var jättetrevlig med många goa skratt....

To Carolyn:
We all crazy swedes we will miss u terrible, hope that we still can keep in touch and have a terrific stay in Cairo!

Cheers mate ;o)

M

43248-108
Tjejgänget på väg till behandlingarna.

43248-109
I väntan på att våra massös tjejer skall komma.


Idag...
Utanför rest som vi käkade på.





Grattis Sverige....



43248-106


Grattis Sverige!!

"Du gamla du fria du fjällhöga nord".....lalalallalal

Grattis Sverige på nationaldagen!!

Så här såg Emil, Johan o Ellen ut när skolan firade "UN-day" , alla klär sig i sina landsfärger, dom firade UN-day 25 okt.

Idag fyller Johan 12....

våran stora "gubbis" fyller 12 !!! vad hände igentligen??!! tiden vart tog den vägen??!!!
kom ju ihåg när jag låg på BB med denna pöjk! jisses!!!
Här är iaf kort på honom från i går Lör när vi var på svenska ambassad residenset och hade skolavslutning för alla våra svenska barn i svenska skolan. (Dom svenska barnen har svenska 1g  i veckan i 2 tim efter ord skoltid)

Helgen har varit hektisk men rolig, följande har hänt här i helgen:
Fre var vi på "farwell party", barnen var hemma med Mila och hem kom vi drullandes runt 1, sen stannade våra kära grannar som promenerade hem med oss kvar till kl var ca 4 på morgonen..!! *S*
Lör var sv skolavslutningen vid 11, sen hem, vila en stund och promenera  till ett par som oxså hade ett "farwell party" vid deras pool och barnen var medbjudna, ca 100 pers inkl alla gästers barn.. *jisus*
när festen var slut runt 20 då gick vi och 4 goda vänner till ett ställe som är en delikatess affär men som oxså har servering där det korkades upp 4 flarrer rödtjut och vi tog in brie och gorgonzola ostar med kex och "smarrade" på det.
Hem vid 24. *jäsp*
Sön, upp vid 10 ,frukost,  iväg vid 12 och ännu ett "farwell party" fast farwell lunch kan vi kalla det ist, Y och B flyttar hem efter 5 år här i KL.
Sen hem och firat Johan, han fick en laptop av oss i present..ja vet inte klokt MEN i 6:e klass som han börjar till hösten behöver han "egen" dator iom att mycket projekt osv kommer att göras på dator så vi tyckte att han skulle få en egen nu.

Sen har jag suttit och gjort i PShop en inbjudan till Johans movie party,  han bjuder 7 kompisar på Ons efter skolan på bio, dom skall se X-men sen blir det att käka på Chillis.
Här går det ju ann att bjuda sina kompisar på bio 1 bio biljett kostar....................................14 svkr!!
Jättefina biografer har dom här!!

Ja helgen har varit hektiskt men som sagt jättetrevlig!!

Det var alles för idag, so long!

M




Idag fyller Johan 12....

Idag fyller Johan 12....

RSS 2.0