På begäran...

Karin!!! här är beviset att jag var med MVH till NY!!!! *S*!!



Här sitter jag och dricker KAFFE!!! OCH VATTEN!!!
Duktigt Marika!!!! Ingen öl mitt på dagen...bara på kvällen!!

Dean & Deluca...

Vilket ställe!!!!!
Jag tänkte på dig Karin DIREKT när jag såg detta ställe, du hade ÄLSKAT detta....

Dean&Deluca är som en liten saluhall, men massa goda saker man kan äta, köpa tallrikar, glas, bakformar i alla dess former, härliga kryddor, färskpressade juicer, sushi...U NAME IT!!


Vi är på väg in till Dean&Deluca för att köpa lunch!! Yummie!


Lite mörka bilder, men man ser litegrann iaf..


Brödavd.


Hasse frågar mig: Vad vill du ha??? Eeeeemmmhmm??? ALLT!!!


Hasse i shoppar tagen....

Vietnamesiska vårrullar, grillade grönsaker, sallad...mmmmm
det vattnas i munnen bara jag ser på bilderna...

Frihetsgudinnan..

Dag 3, vaknade i "bra" tid denna morgon, *skönt*..
Vi åt frukost och beslöt oss för att ta Metron ner till "lower Manhattan" för att ta oss allra längst ut på piren och ta en båt
ut till Frihetsgudinnan.
Denna dagen var det SÅ VARMT så vi höll på att "gå åt" i denna 30+ gr värmen med en luftfuktighet som var hög.

M



Vi lämnar Manhattan bakom oss...


Manhattan i bakrunden.


Här är hon....


Manhattan


Liberty Island mås...





Dag 2 NYC..

och jag vaknade kl 3 på natten!!! jisses! INTE gå upp då Tack!! somnade faktiskt om och vaknade vid 6 tiden..bättre!!!!!
Vid 7.30 var vi nere vid frukosten och smet in ( öppnade inte förren 8), åt och drack och bestämde vart vi skulle åka.
Vi bestämde att vi drar upp till Empire State Building och åker upp och kollar på utsikten, och sen går mot Times S, Brodway str, 5th avenue, Wall str..osv osv...
Jag kan berätta att vi har gått , gått och gått i dessa dagar vi har varit där!!
Det belv även biljetter till en Brodway show samma kväll, The Lion King!!! helt fantastiskt!!!

Ngr bilder..


Macy´s STOOORA affär i NY.


Hasse upp i Empire S B.


Manhattan.







5th avenue, och många taxi bilar.


Vi går och vi går....


Times Square.


Den stoooooora M&M affären vid TS






Vi går och vi letar efter METRO´n, sen åkte vi till
Central Park och åkte häst och vagn!


Stånd med hotdogs, dricka  och glass..mm


Grand central Park!


Hasse utanför den JÄTTESTORA Apple affären.


Och så var vi tillbaka i Prag igen...

NYC är bara så himla häftigt!!
Vi har haft jättehärliga dagar!

Hinner inte skriva så mykcet nu, måste ner och laga mat till barnen, Johan och Emil skall på Middleschool dance ikväll uppe på skolan.
Jag lägger inlite bilder så skriver jag mer sedan!
Men jag kan kan berätta att vi landade kl 14 , tog taxi till hotellet som ligger i Greenwich village och slängde in väskorna och drog ner mot närmaste Metro station och tog oss ner till Ground 0, så korten som jag lägger in är ifrån den 11 sept när vi hade kommit till NYC.

Ha en skön fredag folks!

M





Ground Zero!


Minnes flaggor över dom som dog 9/11


Mycket poliser som var runt  "Ground 0" och vaktade.


Karta över Lower Manhattan.


Naturligtvis signerade vi dessa "I-balkar" som skall sitta i det nya huset
som skall byggas på Ground0.


Hasse har skrivit sitt namn.


Kan ni hitta våra namn???


Alla minnes flaggor.


En NYC skylt!


Hasse "hänger" på ett par U.S mail lådor.


Vi letar efter ngnsatnns att käka!!! Det blev tillslut T.G.I.F!!

New York here we come!

På Torsdag sticker jag och Hasse till NY!
Barnen kommer att tas hand om sin mormor och morfar  i 6 dagar!!!! jippie!!!
Kameran är laddad och klar och resväskorna TOMMA!!! *S*!

Må gott !

M


Midsommar firande i Mala Sarka...

Ligger ju lite efter i tiden och med mina inlägg..
Men mina föräldrar och min syrra med hennes familj kom ner hit och firade midsommar med oss!
Vi hade det jättetrevligt i en hel vecka tillsammans.

Bilder:


Nya kusinen Olle.


Thea är och hämtar Ellen på skolan.


Mormor med Ellen, Thea och Olle.


"Gänget" slappar i soffan


"Damerna" fixar midsommar maten.


Mums!


Lite sill och nubbe innan vi sticker iväg och dansar.


Hugo


Cecilia och Mårten


Här dansar alla galna svenskar inne på Mala Sarka
området.


Jonny, Mamma och pappa tar det lugnt efter dansen!


Thea och Olle


Johan.


RSS 2.0