Vårkonsert på skolan..

Igår kväll var det vårkonsert på skolan, dom som under året har spelat instrument på skolan eller valt  musik som ämne i skolan, dom spelade för oss , så vackert ,så vackert!!

Mr Fields som är musik lärare på skolan, han slutar som lärare nu när skolan slutar och flyttar till Japan där nya äventyr väntar och ny skola får han som "band teacher"!

Hur som, både Johan och Emil spelar nu saxofon och det är jättekul att dom valt det och inte trombon....*ha ha ha* eller hur Cia??!!!

Äntligen är det iaf fredag och här är strålande sol och "görasketa" varmt idag! men jag klagar INTE!

Ngra kort från igår!

Jo! dom sista kortet är det Johan och ett par av hans kompisar som köpte en bukett blommor och överräckte det till Mr Fields, SÅ gulligt!!

Ha en skön helg!

M

43248-693
Emil
43248-694
5:te klassare. ( Emil i mitten)

43248-696
Mr F, W och Johan längst till höger

43248-697
Mr F tar emot blommbukett!

Ellen(pellen)..

bild tagen idag på Ellen, 27 gr varmt och strålande sol!!

Tjing!

43248-692


Inte klokt...

om X antal dgr så fyller jag "the big 40! " ...
Inte klokt...jag?? 40??? nä!!!
Får ju dåndimpen när jag tänker på det...*gaps*!!
Nä då det är HELT OK att fylla år, jag våndas inte...
"come on" bara....

Tjillevippen!

Nu är det så där "jobbigt" länge sedan jag skrev igen.....*yak*

Men det "rullar" på som vanligt här hemma i Nebusice, visst har här hänt lite saker men det kan jag ju berätta om!

  • Fam B kom ner hit från Tjörn och hälsade på förra veckan, pappa P fyllde 40 och ville "rymma" ner till oss!
    Vi hade det jättetrevligt!!

  • Min gode vän Karin har fyllt år!! Grattis Karin till dina 29 år!! *he he he*

  • Mitt knä "krånglar" ff, får se om jag kommer mig iväg till ngn svensk ortoped läkare för att få ett utlåtande till.
    Jag känner mig grymt trött på detta f-benade knä, (eller kanske jag e trött på tjeckerna) ??!!! hmmmm.....
  • Många som jag blivit  god vän med lämnar skolan detta år , *tråkigt, tråkigt*, tyvärr lite "baksida" med detta liver man lever just nu, folk kommer MEN åker oxså hem till sina egna hemländer eller flyttar vidare ut i världen...anyway.....runt omkring detta med "lämnande" så blir det ju oxså ett  X antal "farväl luncher och farväl fester" så det kommer nu inom kort oxså en del sådana fester att gå på...alltid trevligt förståss SÅ sätt!!
  • Nästa helg åker vi med familjen P-F till Krakow (Polen) för att hälsa på en familj som bodde här i Prag förrut.

  • Denna helg är jag o Ellen ensamma hemma, Johan har åkt med skolans "Soft Ball Team" till Rumänien, Bukarest för att möta andra Europeiska internationella skolor , som alla har samlats där för spel.
    Hasse och Emil har åkt på "grabb resa" till Öterrike för att åka skidor på ngn glaciär.
    Så jag o Ellen har "girlpower" hemma.....*mysigt*, vi har precis suttit ute på baksidan och käkat nygräddade våfflor!! *yummie*
  • Satt till kl 1 i natt för att få färdigt en utan loggorna jag gjort till skolan, idag såg jag "headmaster" på skolan Mr L, ha på sig en tröja med min logga på, den loggan som jag har lagt in en bild på här... ganska coolt faktiskt!

    Så det var det..........

    Hasse och Emil skickade en bild fr Österrike, den bilden lägger jag in...
    Ha en skön helg!

    Marika o Ellen.

    43248-688

RSS 2.0