Ellen firade Kinesiska nyåret...

i sin klass idag...
Och så här fina var alla barnen i hennes klass inkl lärarna Mrs Tai o Ms Selvi.

43248-298

43248-301
Drake....

43248-302
Ute på courtyard...

43248-299
Ellen

43248-300
Georgia, Ellen, Emma o Sara

43248-303
Ellen o pappa...

Skateboard killen Emil....

Emil i högsta hugg med skateboarden under armen!!!

43248-297

43248-295

43248-296

Ellen i sin...

vietnamesiska dräkt som jag köpte till henne när jag var på shopping trip till Hanoi med
ngra goda vänner ifrån KL  och Beijing. :o)
Hatten köpte Ellen när vi hela familjen var i Hanoi  tillsammans.
En riktig liten vietnam tjej!!!

43248-290

Jag vet, jag vet.....

att jag tjatar om dessa torn, men igår hade vi gäster (fam Larsson) och
mamman i familjen Karin hon är en "hejjare" på att ta jättefina foton så hon
hade med sig sin kamera hit, och vi stack upp till 44 vån i huset och tog lite bilder ut över KL
city!!!

Jag hade mitt nya objektiv med mig och Karin hade sitt kamerastativ och vi knäppte
lite kort, här är ngra utav dom...

Det är en fantastiskt vy över city eller???!!!

43248-292

43248-291

GONG XI FA CAI...

43248-289

Kinesiska nyåret firas nu, så Mån o Tis är det lediga dagar här.
Enl  Zodiac är det Grisens år!!

Gong Xi Fa Cai..... Happy New Year!!

43248-285
The Year of the Pig:
1923, 1935, 1947, 1959, 1971, 1983, 1995., 2007.
 
People born in theYear of the Pig are courageous, loyal, and thoughtful.
They also have a great thirst for knowledge.
Quick-tempered and introverted, they have a hard time making friends,
but their friendships are lasting. Sometimes they tend to be too honest for their own good.
Not good at business, they are more suited to literature and the arts.
Their compatible signs are Rabbit, Sheep, Dog, and Dragon.

KL Tower...

43248-283

Igår när H kom hem från Japan hade han köpt ett objektiv till våran kamera..
Ett CANON 70-300mm, wow !! vilka närbilder man kunde ta, så jag ut på
balkongen för att testa...............så här e en nattbild på tornen....


Collage...

43248-282


Ett collage på några utav våra inköp under våran tid här i  Asien...
Våran stora Buddha tavla köptes i Hanoi, fågelburen, skåp b.la här i KL.
Det är härliga minnen man kommer att ha härifrån!!

Alla hjärtansdag rosor...

fick jag igår utav........................Johan!!! 

När jag kom hem igår efter att jag o Ellen hade varit o handlat mat, så
stog Johan i dörren och sa att jag skulle gå med honom, då gav han mig 3 röda rosor
och sa: Happy Valentine mamma!!!
Då hade han efter skolan gått ner till Plaza (ligger ca 500m hemmifrån) och
gått inn i blomster affären och köpt dessa rosor, på hemvägen hade han köpt lite vaniljglass
och gjort varsin Mango smoothie till oss allihopa!!

Ja den som får honom till kille kommer att skatta sig lycklig...OCH svärmorsdröm kanske??!!! *S*

Ellen är iaf hemma idag, ont i halsen men ingen feber.
Idag kommer Hasse hem från Kina/Japan resan...*gött*

Tjingeling!
M


43248-281

Emil..

hade i sin klass häromdagen Ryo´s mamma på besök, dom är från Japan
och har en speciell tradition man gör såhär års.
Jag och Ellen var iaf på besök och fick lärt oss om denna japanska tradition!
En s.ka "Bean throwing cermoni", där man denna årstiden i Japan när våren börjar närma sig
"kastar" ut "the devil" i husen genom att skrika på japanska "ON I WA SATO" "FUKU WA UCHI" som betyder : Ut med djävulen in med lycka!!! och samtidigt kastar man bönor på en vuxen som jagar omkring barnen och han bär mask som ser ut som en djävul (japansk mask, ser inte hemsk ut)


43248-279
Här är dom små boxarna som barnen har fått vikt själva i Origami.
I dessa boxar läggs bönorna.


43248-278
Ni ser Emils lärare Mr Brodie med mask , han fäller snart ner den för huvudet och jagar barnen.
Ni kan ju tänka er hur klassrumms golvet såg ut efter denna cermoni...jisus....bönor ÖVERALLT!!
Men barnen hade jättekul!


43248-280
Ryo´s mamma som visade denna cermoni för oss och förklarade
hur det gick till.

Ellen med sin fröken Mrs Tai...

43248-277

Ellen älskar sin fröken Mrs Tai, hon kommer att sakna henne när vi flyttar!
Hon är en fantastiskt lärare och Ellen har lärt sig så mycket från henne, vi är så glada att vi fick henne som lärare till Ellen.

Mrs Tai If you are in here reading, this is what I wrote up here!!

"Ellen LOVES her teacher Mrs Tai, she will miss her a lot when we move!!!
You are a great teacher and Ellen learned so much this year from you, we were lucky that we got U!!

// Marika and Ellen

Yusof Gajah....

är en Malaysisk känd konstnär som är b.la känd för sina gulliga/söta/häftiga elefanter som han målar i akrylfärg i massa härliga former och färger.
Han har b.la haft en utställning i Stockholm för något år sen som var en succé !
Tyvärr äger jag ingen "elefant" tavla men jag tror nog att jag skall kanske köpa mig en innan vi åker härifrån ;o) !!

I veckan som gick kunde man skriva upp sig på skolan om man ville vara med och måla med Gajah en
halvdag igår (Lör), så jag, Ellen o Johan var där och målade med andra mammor o barn från våran skola.
Jättetrevlig dag, med mycket sprakande färger och olika motiv på allas tavlor.
Vi köpte en canvas och fick en lättare lunch oxså med i summan som gick till MCF (Madeleine Cancer Fond)

Och här är gårdagens bilder.....

P.s Hasse åkte idag (Sön) till Peking, kommer hem på tors igen...
Nu skall vi nog gå ner till söndagsmarknaden nere på Plaza jag och barnen..

OCH om ca 5v kommer min syster med sambo 2 barn och min bror o 3 barn hit och skall vara här i 3 v!! vi längtar !!!!

Kram på er alla därhemma !!
M



43248-269
Ellen skall börja skissa på sitt motiv...

43248-270
Hon skall måla b.la en nyckelpiga och fjärilar.

43248-271
Ngra utav barnen som målar.

43248-272
Kreativa barn...

43248-274
Johan med sitt alster...

43248-273
Ellen med sin tavla..

43248-275
Johan och Gajah..

43248-276
Gajah framför Ellens tavla (jag hjälpte henne lite)..*S*

KLART !!!!!!!!!!

Idag har vi fått reda på att ALLA barnen har blivit accepterade till  skolan ISP.... (International school Prag )  Tjohoooo!!!!
Flytt i April till vårat nya äventyr i Prag, och hus med trädgård !!! YES!!!

Kram
M


Grattis pappa Hasse!!

43248-267

I går fyllde du 41 år!! tjohooooo!!!
Vi käkade middag och sen hade jag o Ellsan gjort en tårta, det syns inte på bilden men den är hjärtformad..
Den bidde lite platt tårtan, men den gick att äta ändå!!

Idag skall jag nu här på morgonen till tandläkarn *uuiii*, inte laga ngt eller så men disskutera ev bettskena (biter ju tänderna vissa perioder så huvudet spricker snart) och ev fixa till min framtand och lite blekning av "bissarna"...
Sen blir det att träffa min mycket goda vän Karin och vi skall gå till "blindstyrena" som hon kallar dom *S*
för att få massage, dom e jätteduktiga dessa tjejer o killar !!
mmmmm 1 timme massage.....wonderful!
sen blir det nog lite lunch och hemgång!

Må gott!

M


På tal om kinaskåp...

så var jag ju bara tvungen att köpa Ellen ett litet rött fjärilsskåp som hon nu har som nattduksbord!
H´s kommentar: Men ännu ett kinaskåp Marika!!  *L*
Men kan man låta bli??? nä inte jag och inte nu när man VET att man kommer att flytta härifrån...
Så Nu blir det shopping!! *S* containern kan ju inte gå TOM härifrån KL ! eller??!!!! *S*........

43248-266

Då var det klart !!...

för er som inte vet så är våran tid i KL snart över..sorgligt men sant !!
Vi har haft snart 3 kanon/underbara/fantastiska år här men ngn gång skall det ta slut !
MEN Hasse har fått ett annat erbj från Ericsson i Tjeckien/Prag så nu flyttar vi dit 1 år!
Spännande spännande !
H kom hem idag från Prag och där har han besökt b.la skolan (blir amerikansk skola ,ISP) och lämnat in alla barnens anökningsblanketter och läkarintyg b.la OCH han har tittat på hus och vi har bestämt oss för detta hus som ligger precis vid skolan, killarna kan cykla eller gå, det tar bara ett par minuter.
H komer redan börja jobba i Prag den 1 mars, jag o barnen stannar kvar här och ser om killarna blir accpterade i slutet på April att börja i Prag, blir dom INTE det då får vi bo här tills skolan här slutar i juni, inte kul att vara ifrån varandra men vad skall man göra!

Känns konstigt att titta på bilderna ochh veta att snart skall man flytta till detta hus OCH att se på bilderna och känna: Brrrr va kallt det ser ut! *S* inga löv på träden, grått o kallt....
Men det skall faktiskt bli spännande och ett litet äventyr detta med!

2 bilder på huset och sista bilden är ifrån området där vi skall bo.

Ciao!
M

Ps Grattis Bosse på din 70-års dag somvar igår!! hurra hurra!!!

43248-265

Framsidan...

43248-264

Baksidan....

43248-263

En del av villaområdet runt skolan..

RSS 2.0