Lunch...


I onsdags var jag och 14 andra tjejer på lunch på Hilton, det var Eva som driver MCF som hade bjudit in oss till en lunch av det lite ovanliga slaget, att vi skulle lära oss av den svenska chefs kocken ME att laga dom rätterna som han skulle göra till oss.
Han demonstrerade och vi frågade frågor och skrev ner alla bra tips som han hade.. *S*
Vi fick faktiskt en liten recept bok på alla dom goda sakerna som han tillagade, kanske jag gör det ngn dag...hmmmm maybee not!, jodå det gör jag säkert!

MCF är en förkortning av Madeleine Children Fond, Evas flicka M dog av en hjärntumör bara 6 år gammal, detta var för nu 6 år sedan och Eva driver idag med hjälp ifrån mammor på MKIS skolan att samla in pengar till cancersjuka barn i Malaysia..GO EVA!!

Vi hade det mycket trevligt iaf, och  ALLA pengar som vi la för lunchen gick  till cancerfonden!


Igår fredag var jag och H tillbaka på Hilton på denna rest som ligger inne på Hilton som heter SENSES  för jag hade bokat bord till mig o gubben att bara VI ENSAMMA skulle gå dit o käka, Mila satt b-vakt och vi drog dit och åt, åt och åt *S*, herregud va gott det var!!
Trevlig kväll hade vi oxså!

Imorgon Sön åker vi till Phuket och kommer tillbaka nästa fre, och när vi stegar innanför dörren på fre välkomnas vi utav våra vänner från Hököpinge som har anlänt och skall bo hemma hos oss i 1v.
Jättekul!!!

vi hörs!
See u later!!
M


Lunch...
P och chefs kocken för SENSES M.

Storebror och lillasyster...

43248-160
En kram....

43248-159
Emil

43248-158
Emil med ngra utav sina klasskamrater


Idag har MKIS haft "UN-day"...

Då skall alla barn klä sig i sina nationaldräkter (om man har en sån) eller i sina landsfärge
Dom sjunger o dansar och pratar om UN-day, vad det är och vad det betyder.
Här följer ngra kort:

43248-157
Ellen med sin fröken Mrs Tai och ett par av sina klasskamrater

43248-156
Ellen i sin SWE t-shirt på UN-day.

43248-155
Emil är uppe och dansar och sjunger för oss alla i gympasalen.

Efter wetmarket...

hade jag en liten lunch med tjejerna... *najs*
Vi är ett gäng glada tjejer som försöker träffas 1 ggn i månaden och lagar lunch ihop, vi kör hela "racet" förrätt, huvudr o efterrätt...jättetrevligt!!!!
Vi "gaddar" ihop oss 2 och 2 och planerar och lagar ihop hemma hos ngn utav oss tjejer!
Denna ggn hade jag o P förrätt och det blev:
Färsk sparris inlindad med mozzarellaost o parmaskina, sätt in i ugnen i ett par min, servera på en bädd med ruccolasallad, rostade pinjenötter och en liten skvätt balsamvinäger, glöm inte salta lite med!! Götteligöttgött!!!

Huvudrätt: Lax....yummie!!
Efterrätt: skivade olika frukter med vit chockladsås!! ...yummie!!!
Vin?? JA! ÖL!! JA!!!

Vi har mycket trevligt iaf, skratt o fnitter på fredags eftermiddagen!!!

Hasse åkte förresten till Stockholm idag, han kommer inte förren nästa Lördag igen så nu sköter jag marktjänsten själv eller ja, Mila e ju här oxså!!! ;o)

Trevlig Helg leverpastej!!!

M o kidsen!


43248-154
Min och Ps förrätt

Liten lunch
Petra

43248-153
E , A o P

43248-152
A och P

Taman Tun...

wetmarket

Igår var jag med Ellens klass på en liten utflykt, vi var på wermarket i Taman Tun, ligger ca 5 min bilkörning hemifrån oss och skolan.
För er som inte känner till vad en wetmarket är så är det en marknad med mat, alltså: Fisk, fågel, kött, frukt, kryddor o grönsaker.
Hit brukar jag åka och handla ibland, jättebra ställe, har mycket god lax som Ellen älskar b.la.

Iaf, hit gick våran lilla resa igår med klassen somsagt, dom hade fått med sig hemifrån 5RM (ca 10svkr) att köpa frukt och grönsaker, Ellen hon fick tag på en hel broccoli bukett och la ner i korgen, 2 morötter och 1 tomat!! *S* sen hade hon pengar kvar att köpa 1 st päron!!
Vi var väl där i 1 tim och sen åkte vi tillbaka till skolan där barnen o fröknarna gjorde grönsakssoppa o fruktsallad med barnen.
På bilden förresten ser ni Arnold, Ellen o Georgia. (och ni skymtar Ellsans nya "favvoskor" Crocsen) *S*

Kul med utflykter...
Tjingeling!
M

RSS 2.0