Jurema

Jurema

Idag har jag följt med Suhita och Pernilla till en tjej från Brazil som heter Jurema och är konstnär och bosatt i KL sen många år tillbaka.
Hon gör dessa häftiga konserverade/lackade palmblad, kokosnöt blad, bambu stammar, ja allt som hon kan hitta i naturen det omvandlar hon till skålar, ljushållare mm..
Kul teknik använder hon sig av iaf!
Kolla in hennes hemsida så förstår ni kanske mer...........eller inte ;o)

http://www.juremaonline.com/index.htm

Johan o Hasse har det bara bra iaf på Perhentian, H ringde precis och sa att Johan gjort 2 dyk idag runt 10-12 m och sett b.la stingrocka.. *kul*
Sen hade dom dödat  *sorry alla spindelälskare* en STOOOR spindel som satt uppe vid Johans sänggavel (huvud änden) nu snackar vi STOOOR , typ bara kroppen var som en 1krona kanske ,och SEN var det stora håriga ben...uuuuuuuuuuu *ryser*, Hasse tog ihjäl den iaf och allt e nu frid o fröjd i stugan...
Jag kan tala om att jag hade nog inte somnat den kvällen utan bara vrölstirrat och letat efter kompisar till spindeln... Maybee he was not alone...uuuuuuuuuu
Skönt att gå och lägga sig i sin egen säng då, jag har ju bara en liten gecko ödla som bor i vårat kök, han gör ju inget......................eller??????????   *S*

Natti, natti  från Mont Kiara



Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh, vilka häftiga grejer! Måste finnas hur mycket skojiga saker som helst därnere!
Jag skulle vilja ha dej på min kontaktlista, men får inte upp någon "knapp" där jag kan lägga till dej... :o(

2006-03-06 @ 09:58:56
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0