Prag...

dryga 20 gr och strålande sol....!!
kunde inte bli ett bättre välkomnande...

Allt gick bra med varan resa, visst resan E lång men det går, ni som känner mig vet som sagt att jag inte tycker om flygningar men jag tog dryga 1 blå tablett och somnade gott ett par timmar...,( Jippie for mina sma blå )

som sagt det var en syn för ögat när familjen Thonell anlände till KLIA, vi hade 4 vagnar med väskor!!!
Johan fick tillsägelsa att hålla sig borta med ALLT handbagage och sen FRAM med Ellen som skulle charma tjejen bakom inchecknings disken...och det verka!!!  ( Ellen skall få höjd veckopeng nu..ha ha) vi hade NOG 16-20 kg övervikt BARA på bagaget vi checka in, sen hade vi NOG LÄTT 10 kg TILL över på handbagaget...jisses!! snacka om att jag hade LP skivor under armarna...vojjne vojjne!!!!!
Hur som helst, vi betala NADA!!!  skönt skönt!!!

Väl framme i Prag så glömmer vi 2 påsar med sprit i planet, men HG sprang iväg och fick ordnat det oxså, så nu kära vänner har jag en gin o tonic att bjuda på när ni kommer!!!

Idag var vi med barnen på skolan, jag visste ju inte om vi bara skulle dit o hälsa på och sedan gå hem, men nä då dom börja direkt så det var bara att gå hem själv UTAN barn till huset.

Vi bor ca 20 m från skolan så killarna kan lätt gå själva dit på morgonen och sen hem på eftermidagen, no problemas...
Skolan börjar 8 och slutar 2.30pm, och för Ellen är det 8-2.15pm.

Jag skall snart lägga in lite bilder på huset och lite annat, men NU skall jag snart gå o hämta barnen, så vi hörs igen!!!

Kramar från HELA fam Thonell !!



Kommentarer
Postat av: Mia

Hej hopp kära vänner!
Va HÄRLIGT att höra att allt gick bra med resan och att Hasse fick springa tillbaka och hämta "priten"!!!
Du vet ju att en GT alltid slinker ner!
Ja nu är det ju lite närmare att hälsa på, fast Felix tycker ju det är botten att inte få komma tillbaka till er i KL!!!
Idag Mika - har jag varit helt själv på IKEA!! De du!
Kram så kan vi väl höras JÄTTESNART!!! Kommer ni att fixa till skypen även i Prag?
Kram kram
MiaFia och resten av familjen Karlsson

2007-04-17 @ 20:07:56
URL: http://famkarlsson.webblogg.se
Postat av: Ingela

Hej
Det va bra att allt gick bra och det måste kännas skönt att ha hela familjen samlad.Jag följer med spänning era upptåg så du får inte glömma att skriva och ta kort ofta. Krama alla. Karmar från Ingela och barnen

2007-04-18 @ 18:46:02
Postat av: Mill@n

Välkomna till Europa! Hoppas att ni kommer snabbt iordning och kommer att trivas lika bra i Prag som i KL.
Kram

2007-04-19 @ 08:42:59
URL: http://trexc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0