Min gosetjej....

Ellen tyckte när vi gick hem från skolan igår att vi skulle mysa med fika..sagt och gjort det gjorde vi OCH *hör o häpna ni som känner mig*.....  VI BAKA....jo det är sant......en nötkolapaj! *mums*..

Hur som...Ellen ville ut i det fina vädret oxså och plocka blommor ( fick förklara för henne att, inga blommor lever nu, dom kommer till våren igen, vi är inte i Malaysia) men hon skulle ut iaf.
Jag knäppte ett par kort.. (som vanligt)

Påtalom kort och då kamera, förra helgen så hade vi "Food fair" här på skolan, ni från Malaysia som läser härinne så är det "Mari Makan" FAST inte bara för föräldrarna som på MKIS utan oxså barnen är välkomna här, så det serveras ju då ingen som helst sprit eller det är inget disco för dom vuxna som som på MKIS, anyway.....DET var jättetrevligt här med...MEN jag tog med mig min kamera och skulle ta ett par bilder DÅ är mitt batteri DÖTT..!!!!! *hello*..usch! va trött jag blev då!

Alltså "Food fair" är en slags matfest där alla föräldrar (mest mammor) lagar "sitt" lands speciella mat och man dukar upp på bord, dekorerar med sina landsfärger och sen kan alla barn och pappor komma o äta!!
I år var vi 1200 personer som besökte foodfair.
Jag smakade från det Israeliska bordet, Sydafrikanska, Indiska OCH Vietnam...*herregud så gott*...

image632
 Vårat svenska bord!!! Hejja Sverige!!!

image633
Dom tappra tjejerna som hade ordnat och fixat med det
svenska bordet...

Och så ett par bilder på Ellen i trädgården igår eftermiddag!!
*solen sken* mmmm..härligt!

43248-631
Ellen min gostjej!

43248-631

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0