Johan packar...

Johan packar...

Idag har jag varit nere på skolan och fixat alla saker till skolan som barnen skall ha med sig, typ skrivböcker, pennor, sudd, pärmar osv.. det blev en hel del kan jag tala om..
Imorgon börjar Johan 6th grade och blir en sk.a "middle school student" han kommer att ha ämneslärare och sitt eget skåp ute i korridoren, man kan väl jämföra med en 7:e klassare hemma ungefär, så kommer Johan att få det nu...spännande, spännande...
Och han ser verkligen framemot det, det blir en utmaning för honom och det tycker han skall bi roligt.
Emil börjar 4:an och får Mr Paul Brodie som lärare, vi har redan hälsat pa honom, verkar vara en trevlig man.
Ellen kommer att bli en "rainbowfish" och få Mrs Tai som fröken, jättegullig tjej.
Imorgon skall Ellen och jag vara på en liten inskolning mellan kl 9.30-10.30, Johan o Emil går som vanligt imorgon, dom "kastas" in i verkligheten direkt. *S*

Annars gick flygresan bra hit, det är ju inte kul att sätta sig på planet och se på tv apparaterna som hänger i taket på flyget, där dom har satt igång en karta som visar vad vi befinner oss och hur lång tid flygresan beräknas ta, när det då står 11 tim och 15 min då suckar jag högt..*phuu*
men jag var vaken i 2 timmar sov i 7 och hade bara lite dryga 2 tim kvar innan vi landa DÅ e det ganska ok tycker jag.

Nä, nu skall jag gå och lägga Ellen!

Tjing så länge!

M

Kommentarer
Postat av: Mormor Yvonne

Johan, Emil o Ellen mormor älskar er och längtar efter era kramar. Håller även tummarna för att det går jättebra i skolan för er, (det vet jag att det gör, ni är jätteduktiga) Vi hörs snart, jag går in på Skypen så snackar vi lite. Puss o godnatt, (ni sover redan och skall snart upp, morfar o mormor skall lägga sig nu kl. är visserligen bara 10 men vi har hållt på med veden halva dagen och hämtat farmor Rakels nya bil. Hon har köpte en svart VW Golf-95 jättefin.
Puss o godnatt.
Mormor/morfar, Ticko o Nisse

2006-08-09 @ 22:07:20
Postat av: Maggan

Hejsan !
Skönt att höra att resan gick bra och att ni mår bra.
Lycka till i skolan Johan och Emil !
Ser fram emot att hälsa på er i höst men jag ska nog också försöka sova bort resan.
Vi kom hem från Stöde igår morse den bilresan var lika lång som er flygresa, bilen avgick från Stöde kl.20.45 och anlände till Hököpinge kl.07.15.
Vi har badat, solat, fiskat och slappat.
Vi får höras något på skypen.
Kram
Från fam Hansson.

2006-08-10 @ 14:57:10
Postat av: Annika@work

Vad skönt att höra att tillbaka resan gick fint. Bra att ni hann tillbaka innan flygeländet London-Usa drog igång även om det är på andra hållet.

Ni hade verkligen prickat in semester i Sverige när vädret visade sig från sin allra bästa sida. Jag kan inte komma ihåg att sommaren har varit så varm och skön någonsinn. Fast nu är det mulet och regnigt i Malmö och det är faktiskt lite mysigt att sitta inomhus med tända lampor... även om man är på jobbet.

Ha det gott!
Kram, Annika

2006-08-11 @ 10:14:08
Postat av: Mia

Hej vännerna!!!
Åskan visade sig ifrån sin bästa sida idag när vi chattade på Skypen Mika...det var därför jag helt plötsligt inte var kvar :-)
Härligt att höra att resan gick bra iaf. Imorgon är det avslutning i fotbollsskolan.
Kram från fam Karlsson

2006-08-11 @ 23:57:24
Postat av: Caroline

Välkomna "hem" igen!
Jag säger som Annika, sommaren har varit enormt härlig i år! Fattar bara inte varför det ska regna VARJE dag nu när jag har semester?? :o/
I kväll ska vi gå med kottarna på cirkus Olympia! Vi har redan varit nere och checkat på tältet, det kommer att bli superskoj!

Kramar från Skånelann! :o)

2006-08-14 @ 13:03:42
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0