Ellen på väg till skolavlsut.

En lite försenad bild på Ellen när hon är på väg till skolan förra fredagen.
Hon skulle minsann ha dendär kjolen och den toppen och dom skorna, för det var fint! så det så!
Och allt skulle vara vitt, för det passar ihop då!!
Ja jisses! hon vet vad hon vill den damen!

Här har vi nu iaf sommarlov, vi har inte begett oss upp till Sverige ännu då fam B är på väg ner till oss för att fira midsommar och resa ner till Kroatien, och då hänger vi oxså med !

Just nu strålar solen utanför, Emil o Ellen sover, J är uppe och H har åkt till jobbet!

H skulle hämta våran bil idag , den har varit på service och blivit fin!

Nä nu skall jag ha kaffe, undrar om jag skall be J cykla till affären oxså och köpa färska frallor...mmmmm

Ha en skön dag!
M

43248-471

Emils "puppet show" i skolan..

vi föräldrar och syskon var inbjudna i Tis till Emils klass som skulle ha en "puppet show", H kunde inte slita sig från jobbet, men jag hämtade Ellen och vi gick upp ett par våningar i skolan till E´s klassrum.
Dom var jätteduktiga dessa killar och tjejer på att "spela upp" sina små uppvisningar.

Ja, ja visst, JAG fyllde år igår men det var INTE 40 !! *S* BARA 38+1, men visst Mia, nästa år "smäller" det till!!

Idag Lör så "fixar" vi eller rättare sagt H vårat arbetsrum/gästrum iordning, vi får ju Tjörngäster på Tors och dom måste ju sova ngnstanns, vårat "rum" har varti belammrat med kartonger med data grejjer som skall upp, men vi har inte riktigt prioriterat det vid all uppackning utav alla andra rum.

Fam B skall fira midsommar med oss, och sen på Sön efter midsommar åker vi och dom ner mot Kroatien där vi har hyrt lägenheter och skall bada och sola i 1v. *gött* !!

Ha en skön Lör!

M

43248-465
Emils fröken till höger, hon hälsar oss välkomna
till denna P show.

43248-466
Emil och hans "grupp började först ut, E´s docka
som han själv har gjort är den till vänster.

43248-468
Sen var det nästa grupp och då läste E sagan som
spelades upp.

43248-469
Emil med hans "docka"

Ellens klassfest!

Ellen hade en liten klassfest häromdagen!
Jag var ju natuuuurligtvis där och med kameran i högsta hugg! *S*

Hursomhelst, idag tors har vi varit hemma hos en utav tjejerna här, K bjöd på frukost ! Tack K det var jättemysigt att få komma hem till dig och se ditt urhäftiga hus!
( K bor i en riktig sådan funkis villa) Såååå fin !

Sen bar det iväg till Tesco och IKEA, handla mat och fre/lör godis!
köpte oxså lite gravad lax, sill och "nubbe dricka" på IKEA som vi skall ha på midsommar!
Hem och lasta ut allt, upp till skolan och var med på en aktivitet som Emils klass hade, som var lekar och glassutdelning.

Så NU är jag hemma igen, ungarna  är hemma, Emil har med sig en kompis hem A och allt är frid och fröjd!

Nu ngra bilder från Ellens klassfest i mån...


43248-463
Ellens klass PK4J

43248-464
Ellen står i kö för att springa med ägg och sked

43248-462
Ellens självporträtt !!

Nya altanen..

måste ju bara visa ngra bilder på våran nya altan...
Den förra bestod utav trä och var HELRUTTEN !!! skruvar stack upp ur den, brädor var ruttna osv...
Vi visste iofs att dom skulle lägga en ny trall när vi skrev på huskontraktet, så iaf  i Tis kom här 2 gubbar och började "röjja" och på Onsd kväll hade vi en ny altan...

Bra va?? !!!!


43248-458

43248-461
Min fina kruka som jag köpte i Malaysia SAMMA dag som
det sista packades i lägenheten, så den kom med i containern
oxså.
Den är handdrejjad i Burma (tror jag det var) och den är så
himla vacker, syns kanska inte så bra på bilden men den är
knallgul och den kostade mig,,,,,60 svkr!!

43248-460
Och min fina "dynlåda" står på plats oxså!!
TACK!! tjejer nännu en gång!!

43248-459
En bild på v-rummet oxså, inte helt klart men hyffsat klart!






Johan hade teateruppvisning.....

på skolan i går eftermiddag, jag hämtade upp Ellen i hennes klassrum och vi gick till skolans teater och satte oss ner för att kolla in dessa 6:e klassare spela upp "Why monkeys lives in the trees".
Johan spelar ett lejon..
Ngra bilder lägger jag som vanligt in...

Innan teatern på förmiddagen var jag med C i en affär som säljer keramik, det blev två fat och en gullig kruka.
Man blir glad utav att titta i denna färgsprakande lilla butik, alla fina stora fat , temuggar, kaffekoppar osv...
Jag bif ett par bilder på faten jag köpte...

Idag Lör har vi nog nu kl 9.30 på morgonen ca 30gr, här  är grymt varmt..pust...
H är och spelar golf och jag och barnen skall hålla oss hemma...

Kram och trevlig Lördag!!
M


43248-452
Johan ...

43248-454
Johan är framme och "luktar" på pepparn..

43248-453
Tjejerna och killarna som spelade.


43248-456
Faten...

43248-455
Man blir så glad utav detta fatet...


43248-457
På undersidan är det hundar....*S*

Grattis Sverige....

Idag den 6 juni firar vi Sveriges nationaldag..
till åminnelse av dels Gustav Vasas kröning till Sveriges konung den 6 juni 1523, vilket räknas som det svenska rikets grundande, dels av antagandet av 1809 års regeringsform.
Den 6 juni blev officiell nationaldag enligt ett beslut 1983. Tidigare firades dagen som Svenska flaggans dag alltsedan 1916.

Ha en jättetrevlig dag !!

Kram
Fam T

image451

4 juni 1994 föddes...

våran Johan på Mölndals BB i Gbg.
Och nu har han fyllt 13 år !!! tiden springer iväg och han  är en tonåring !! *hjälp*, snart är det finnar och målbrottet som gäller...*S*

Här är ngra kort från i Måndags!

Idag är Ellsan hemma, hon var uppe o spydde kl 3 imorse (natt), så hon och jag får gå här o "lulla" omkring i huset idag.
Här befinner sig oxså 2 gubbar i trädgården, dom har rivit upp hela träaltanen och skall lägga marktegel ist, kommer nog att bli jättefint, eller ja ALLT är finare än den ruttna trä trallen som fanns där förrut.

Kram
M o E

43248-448
Johan sover när vi smyger in o sjunger för honom..

43248-449
Ngra pkt: en st parfym, en st tröja och ett golfset.

43248-450
Lite glass och äppelpaj till eftermiddagen!!!


Ellen cyklar...

Idag i all uppackning så SKULLE Ellen ut o cykla..
Hasse drog iväg med henne upp till skolan för att lära henne på skolans fotbollsplan, efter en stund kom dom hem och då ville E visa mig vad hon kunde, och då cyklades det för "fulla muggar" på gatan ovanför vårat hus.
Bildbevis på Ellsan pellsan....

OBS OBS!!!! Olivia!! vi har ju totalt glömt bort att du fyllde förra Lörd, men vi hurrar för dig lite i efterskott, sorry, sorry !!
Hurra, Hurra, Hurra, Hurra, Hurra....för Olivia har fyllt 14 år !!!! Jippie!!!!


43248-444
HG hjälper henne med att "putta" fart!

43248-446
Osså iväääg.....

43248-447
Och tillbaka....

43248-445
stolt cykeltjej...

Före och efter bilder..

jag är helt slut...jisses...
170!!!!! kollin!!!! och då skall ju allt detta packas upp....*dubbel jisses*
ok! jag måste fortsätta packa upp, ngra bilder kommer här!

Kram
M

image443
Före...
43248-439
Efter...
43248-440

43248-438
Före....
43248-441

43248-442
"bomben" har slagit ner....


RSS 2.0